mesta Nowy Sacz. Torysu zastupujú primátori Prešova, Sabinova, Lipian, Veľkého Šariša, najnovšie aj Starej Ľubovne. Tí sa dohodli na členskom poplatku koruna na obyvateľa mesta.
Projekt cyklomagistrály, ktorá ešte nemá ujednotený názov (pracovne je pomenovaná ako Toryská, respektíve Šarišská magistrála), chce združenie Torysa predložiť na štrukturálne fondy Európskej únie.
"Členovia združenia Torysa poverili Centrum prvého kontaktu Sabinov realizáciou prípravnej fázy projektu tejto cyklomagistrály formou štúdie, kde by boli zabezpečené úvodné veci pred prípravou projektu a jeho technickým zadaním," povedal zástupca primátora mesta Prešov Stanislav Kahanec, ktorý tiež skonštatoval, že združenie vytvára výberovú komisiu pre výber zhotoviteľa projektu.
Každý člen združenia v nej bude mať jedného zástupcu, mesto Prešov dvoch.
Na doteraz poslednom stretnutí združenia v Starej Ľubovni boli prehodnotené súčasné podmienky a možnosti pre spracovanie prípravných podkladov technickej dokumentácie, pred samotným zadaním projektu cyklotrasy.
"V súčasnej dobe nie sú vyjasnené podmienky z hľadiska štrukturálnych fondov a ďalších vecí, skonštatovalo sa tam, že nie sú známe podmienky pre spracovanie projektu cez štrukturálne fondy, neexistujú formuláre, sú otázne priority pre prvé kolo," objasnil S. Kahanec s tým, že tieto veci preverujú regionalisti zo zúčastnených miest, ktorí zároveň skúmajú "možnosť využitia grantového programu na vypracovanie technickej dokumentácie cyklomagistrály (teda projekt pre projekt) cez predvstupové fondy, či už SAPARD alebo ISPA".
Tieto otázky by mali byť vykryštalizované do najbližšieho stretnutia, ktoré bude 7. augusta v Lipanoch.
"Predpokladá sa, že grantová schéma regionálneho rozvoja na rok 2003 by mala byť vyhlásená až v priebehu augusta, teda ešte tiež nie sú známe podmienky, a takisto sektorový operačný plán pre priemysel a služby v nadväznosti na štrukturálne fondy mal byť známy až približne v novembri," dodal prešovský viceprimátor.
Celková trasa cyklomagistrály má byť 85 kilometrov, z toho 61 km na už existujúcich cestách. Celkový stavebný náklad predbežne vyčíslili na 122 miliónov korún.
Hlavná trasa má viesť (na slovenskej strane) z Prešova cez Veľký Šariš, Sabinov, Lipany, Plavnicu a Sulín po Mníšok. Pribudli aj návrhy na dve až tri vedľajšie trasy. Prvá vedie cez Starú Ľubovňu smerom na Pieniny, ďalšie dve vychádzajú z Prešova, a to cez Vyšný Slavkov na Spiš, respektíve cez Drienicu smerom na Hertník.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš