polície (MsP) a požiada ich, aby z bicykla zosadli, alebo aby opustili územie pešej zóny.
Po námestí už môžu jazdiť bez strachu, že im strážcovia zákona pohrozia, alebo ich budú pokutovať. Musia však jazdiť opatrne a neohrozovať chodcov. Nariadenie
bývalého vedenia mesta zrušil primátor Anton Danko hneď po tom, keď nastúpil do funkcie. "Myslím si, že to bolo nenáležité, aby ľudia nemohli pomaly prejsť na bicykli alebo kolieskových korčuliach po pešej zóne. Mal som spätnú väzbu od spoluobčanov. Myslím si, že pokiaľ nemajú vytvorené cyklistické chodníky v meste, môžu sa bicyklovať aj na pešej zóne," konštatoval popradský primátor.
Cyklisti ešte aj dnes v obave pred napomínaniami a pokutami zosadajú z bicyklov a cez námestie ich tlačia. Korčuliari na kolieskových korčuliach už radšej do centra vôbec nechodia. Našli si miesta mimo centra mesta.
Náčelník MsP Jaroslav Marušin pripúšťa, že v minulom období sa akcie zamerané na pohyb cyklistov po pešej zóne organizovali aj trikrát do týždňa. "Počas akcii, ako aj pri bežnom výkone hliadkovacej činností, sme upozorňovali cyklistov, hoci väčšina sa správala slušne a jazdila cez námestie pomaly. Cyklistov sme prevažne riešili pohovorom. Jednoducho ich hliadka upozornila, aby zosadli a bicykel ďalej tlačili. Keď niektorí ľudia neuposlúchli upozornenie a boli znova prichytení, hliadka im udelila blokovú pokutu vo výške od sto do päťsto korún," povedal nám náčelník.
Niektorí občania, najmä deti a mládež hovoria, že nie všetky praktiky mestských policajtov boli "kóšer" a ich správanie hraničilo so šikanovaním. Stávalo sa, že niektoré hliadky jednoducho vypustili previnilcovi vzduch z duší na bicykli. V horšom prípade si ventily nechali, alebo ich dokonca zahodili. "Policajti nikdy takéto pokyny od vedenia mesta ani od vedenia mestskej polície nedostali," reagoval náčelník. Tieto praktiky nášmu denníku potvrdil aj jeden z bývalých príslušníkov MsP, nechcel však aby bolo zverejnené jeho meno. Podotkol tiež, že na sledovanie pohybu cyklistov sa používal aj kamerový systém.
J. Marušin podotkol, že monitoring cyklistov a korčuliarov už nie je prioritou mesta. "Momentálne sa okrem bežného výkonu kontrolnej činnosti, zaoberáme statickou dopravou v centre i okrajových častiach mesta, ktorá sa stáva v súčasnosti neúnosnou " uviedol náčelník . Aj napriek zmene filozofie vedenia mesta, si cyklisti nemôžu na pešej zóne robiť čo chcú. "Musia jazdiť tak, aby neohrozovali zdravie a životy chodcov. Samozrejme, že tých, ktorí jazdia rýchlo upozorňujeme a v prípade bezohľadnej jazdy môžeme pristúpiť k uloženiu blokovej pokuty," dodal J. Marušin.
Predseda cykloturistického klubu Poprad František Majchrovič si však myslí, že prejazd cyklistov po námestí nie je príliš vhodný. Podľa neho došlo v minulosti k viacerým stretom cyklistov a chodcov. "Táto myšlienka by bola dobrá, keby mali cyklisti vyznačený chodník. Vtedy by nemuseli byť ani oni, ani chodci ostražití. V terajšom stave však odporúčal cyklistom radšej z bicykla zosadnúť a tlačiť ho," uzavrel tému šéf cykloklubu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš