diaľnic Slovenskej správy ciest v Behárovciach Milana Smreka opakovala včera ráno niekoľkokrát. Prvýkrát ju však zaregistrovali už v utorok o trištvrte na šesť. Senzory do velína signalizovali, že v tuneli je porucha, nikde však nehorelo. Bezpečnostný systém v takejto situácii okamžite nabeháva do programu uzavretia tunela.
"Program na uzavretie má dĺžku šesť minút. Až po nich sa príkaz dá zrušiť a tunel dať znovu do pôvodného režimu." Počas nich musela správa tunela identifikovať, či je porucha na zariadení, na kábloch alebo na softvéri vo velíne. "Zistili sme, že to bolo na východnom portále. Vypadli tam niektoré senzory a potom to 'blblo'," vysvetlil riaditeľ M. Smrek. Porucha senzorov sa opakovala niekoľkokrát. V priebehu posledných dvoch dní šestnásťdňovej skúšobnej prevádzky sa tunel krátkodobo uzatváral. Na otázku, či je predpoklad, že sa bude ešte opakovať, odpovedal M. Smrek, že by to tak nemalo byť. Dodávateľ bezpečnostnej technológie podľa neho v súčasnosti vyhodnocuje poruchy senzorov. Počas ich výpadku a zastavenia premávky boli v tuneli autá. Podľa Smreka nikto neprepadol panike. "Sedeli za volantom a čakali, čo bude."
Informácie o tom, že tunel budú zatvárať pre nepodostatočnú ventiláciu považuje za "trápne a neseriózne". Hoci sa vyskytli v médiách, do velína tunela ich nikto neoznámil priamo, hoci v tuneli na to existujú prostriedky. Ani jedna z informácií nebola podľa neho konkretizovaná v čase ani v tunelovom priestore. "Je to rozdiel, či je to na východnom portálle, v strede, alebo na západe. Tunel má päť kilometrov. Je ťažké čosi identifikovať, keď nie je jasný čas a miesto," dodal M. Smrek.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš