Inžinierske stavy (IS), a.s., Košice a zástupcovia investora, teda Slovenskej správy ciest. Hoci verejnosť očakávala ministra dopravy, pásku prestrihol podpredseda vlády a minister financií Ivan Mikloš.
Ako prítomným vysvetlil, zastupuje ministra Pavla Prokopoviča, ktorý je mimo Slovenska, ale prišiel aj preto, lebo bol niekoľko mesiacov ministrom dopravy a práve počas tohto obdobia sa intenzívne rokovalo o urýchlení dostavby komunikácie MK4.
"Som rád, že stavba bola dokončená s ročným predstihom a pre 20-tisícové sídlisko sa stala bezpečnou cestou, ktorá skráti čas cestovania do centra mesta," prihováral sa podpredseda vlády Ivan Mikloš.
K jeho želaniam sa pripojila aj podpredsedníčka NR SR Zuzana Martináková a ako žena želala obyvateľom mesta, aby im priniesla úžitok, inú kvalitu života a aby sa na nej nestali žiadne nešťastia.
Podľa slov predsedu predstavenstva IS Miroslava Remetu s výstavbou dvojprúdovej cesty s celkovou dĺžkou 1 400 metrov sa začalo v novembri 2000 a dokončenie bolo plánované na september 2004. Na oboch koncoch sa napája na frekventované tepny a ako Remeta zdôraznil, v záujme rýchlejšieho ukončenia na technológii a svetelnej signalizácii pracovali za plnej premávky napájajúcich sa ciest. Na našu otázku, aké boli reálne náklady na stavbu, odpovedal, že pôvodný rozpočtový náklad, teda v čase tendra, bol 175 miliónov korún.
"V skutočnosti boli náklady v hodnote 210 miliónov korún. Investor nám zatiaľ uhradil 140 miliónov a zvyšok sme realizovali na vlastné náklady. Slovenská správa ciest nemusela dodržať harmonogram uhrádzania faktúr, ale verím, že sa s nami vyrovná."
Zaujímalo nás tiež, kedy bude pokračovať druhá etapa smerom na Kuzmányho ulicu.
"To nie je otázka na našu adresu. Na ťahu je investor, aby predložil dokumentáciu na schválenie a vysporiadal majetok. V Prešove je také špecifikum. Nie je ľahké presadiť výstavbu cesty," povedal nám narážajúc na problémy s odovzdávaním prvej etapy Nábrežnej komunikácie.
Faktom však je, že nová komunikácia od piatkového večera slúži Prešovčanom a výrazne odľahčila frekventovanú a pritom z viacerých hľadísk nevyhovujúcu cestu III. triedy Pod Táborom, kde bola doprava pomalá, s dlhými čakacími dobami na križovatkách, najmä v špičke. Ako sme sa dozvedeli, napriek novučičkým autobusovým označovníkom, mestská hromadná doprava bude aj naďalej využívať pôvodnú trasu Pod Táborom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš