tunel s dĺžkou 4 975 metrov, čo je porovnateľná stavba s európskymi štandardami. S blížiacim sa termínom jeho oficiálneho sprejazdnenia, čo sa má slávnostne stať už v nedeľu, spozorneli aj prepravcovia.
"Požiadali sme Investorský útvar Slovenskej správy ciest v Košiciach o stanovisko k tomu, ako tunel zmení doterajší pomer kilometrov. Keď bude prejazd sprístupnený, budeme totiž zrejme musieť meniť cestovné poriadky," povedal v tejto súvislosti predseda predstavenstva SAD Milan Žipaj. Odpoveď zatiaľ nedostali.
Požiadali preto Útvar cestnej databázy v Bratislave o relevantný údaj, či a aký bude rozdiel v kilometroch medzi vrchom Braniska a cez tunel. "U nás sa to bude týkať len liniek smerom na Tatry, teda do 100 kilometrov, lebo na diaľkové spoje sa nevzťahuje cenový výmer ministerstva financií," dodal. Faktom však je, že ani z jednej inštitúcie odborné stanovisko zatiaľ nedostali a sami sa k týmto údajom nemôžu dopátrať.
Až keď nimi budú disponovať, môžu v prípade potreby začať upravovať cestovné poriadky z hľadiska vzdialenosti a časového rozmeru. Žipaj odhaduje, že pri prejazde cez tunel by malo ísť o 15-minútové skrátenie cesty. "Či to bude pravdou, nevieme povedať. Ani to, aké rýchlosti budú stanovené v tuneli. Sme veľmi radi, že tunel už bude prístupný, skráti nám to cestu a zlepší meškanie spojov, ktoré sme hlavne v zime pri haváriách nevedeli cestujúcim zdôvodniť."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš