Korzári informovali, dôvodom bol prenájom asi polovice dielní do súkromných rúk. Ako pre Korzár uviedol výkonný riaditeľ DPMP Peter Janus, v súčasnosti je podnik vo fáze konečného odsúhlasovanie zmlúv. Časť dielní by mala prejsť k novému nájomcovi od 1. júla.
"Po analýzach ešte zo začiatku roka, kedy sme rozoberali možnosti optimalizácie nákladov a z prerozdelenia použitia zdrojov, ktoré máme (z tržieb, alebo dotácií), tak sme v rámci orgánov akciovej spoločnosti dospeli k záveru, že sa vypísala verejná súťaž na prenájom častí dielenských priestorov zabezpečujúcich údržbu autobusov," povedal P. Janus s tým, že DPMP od tohto kroku očakávame rozloženie krytia nákladov na údržbu, aj výrobnú racionalizáciu. "Dodávateľsky niekoľko rokov funguje strážna či upratovacia služba," dôvodil, s tým, že ak si práce fakturuje dodávateľská firma, náklady pre dopravný podnik bývajú nižšie.
Podľa jeho slov boli lanské náklady na údržbu 12 miliónov, po prenájme by sa táto čiastka mohla znížiť o 1,2 až 2 milióny. Novým nájomcom dielní sa stala spoločnosť F.A.E.-C.E. Prešov. "Súťažné podmienky si vyzdvihli štyri firmy, konečné ponuky dali dve firmy."
DPMP bude mať prenájmom polovice dielní o 14 zamestnancov menej. Tí však prejdú pod nového zamestnanca. "Podľa zákonníka práce prechádzajú pod nového zamestnávateľa takým spôsobom, že v prípade, že on s nami ukončí nájomný vzťah, my sme povinní ich naspäť zamestnať do pracovného pomeru," skonštatoval riaditeľ s tým, že nový zamestnávateľ musí dodržať výhody garantované doterajšou kolektívnou zmluvou.
V Dopravnom podniku mesta Prešov je podľa Janusa stále prezamestnanosť. Riaditeľ potvrdil možnosť, že by k 1. 8. 2003 mal byť znížený stav vodičov o sedem ľudí a na údržbe by mali do konca roka prepustiť do desať ľudí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš