ktorú plánuje Slovenská správa ciest vybudovať po zmene časti terajšej štátnej cesty I/18 na diaľnicu D1. O trase cesty sa v piatok nehlasovalo, primátor František Slebodník rokovanie prerušil. "Ďalšie zasadanie zvolám prvý júlový týždeň," uviedol pre Spišský denník KORZÁR.
Isté je dnes len to, že časť terajšej štátnej cesty v úseku Jablonov - Studenec bude slúžiť ako pravá polovica budúcej diaľnice D1. Je preto potrebné vybudovať novú, náhradnú cestu prvej triedy, ktorá bude slúžiť ako regionálna, ale aj zberná a obslužná komunikácia po spustení diaľnice. Výstavba novej cesty by sa mala začať v roku 2005. Kadiaľ povedie, nie je zatiaľ rozhodnuté.
O trase novej cesty diskutovali podhradskí poslanci od januára tohto roku už po šiesty raz. Zatiaľ so žiadnym výsledkom. Doterajšie štyri navrhované varianty, podľa ktorých by nová cesta viedla po súčasných mestských komunikáciách, vyvolali nesúhlas jednak u poslancov, jednak u obyvateľov dotknutých ulíc. Petície a protesty prišli z Májovej, Štefánikovej, Prešovskej ulice, Vodného radu i Podzámskej. Aj po týchto uliciach by mala viesť budúca štátna cesta prvej triedy, ak poslanci odsúhlasia jednu zo štyroch navrhovaných trás.
Na mimoriadnom rokovaní 12. júna schválili poslanci ďalší variant - vybudovať novú cestu súbežne s diaľnicou z južnej strany, mimo mesta. Toto uznesenie primátor pozastavil a na piatok 20. júna zvolal ďalšie mimoriadne rokovanie s tým, že predložil mestskému zastupiteľstvu súhlas obyvateľov niektorých dotknutých ulíc a požiadal o prehodnotenie hlasovania. "Ponúka sa nám možnosť vylepšiť cesty i chodníky a my to odmietame?" argumentoval primátor.
Poslanci mu oponovali. "Takéto trasovanie (súbežne s diaľnicou z južnej strany - pozn. autorky) sme navrhli preto, aby sme nenarušili mesto a neťahali dopravu medzi rodinné domy," povedal poslanec Peter Vandraško (SDKÚ,DS). František Pravlík (KDH) sa domnieva, že treba využiť ponúkané štátne peniaze a vybudovať pre mesto cesty, ktoré budú slúžiť všetkým: "V dohľadnej dobe mesto nebude mať finančné prostriedky na to, aby dalo Prešovskú a Štefánikovu ulicu do takého stavu, ako to chce urobiť štát za peniaze, ktoré plánuje dať do Spišského Podhradia. Nie sú tam chodníky, kanály, počas búrok sú stále záplavy," argumentoval F. Pravlík. S opačným názorom vystúpila poslankyňa Alžbeta Mačugová (KDH), zdôrazňujúc možnosť opraviť mestské komunikácie za peniaze z fondov Európskej únie: "Nie je pravda, že sa cesty v Spišskom Podhradí nikdy neopravia. Máme vynikajúco personálne vybavený mestský úrad a primátora na plný úväzok. Je ich povinnosťou a náplňou práce, aby získavali peniaze z týchto fondov," zdôraznila. Poslanec Štefan Mačuga (KDH) navrhoval opäť schváliť pôvodný návrh z 12. júna, teda trasovanie cesty prvej triedy súbežne s diaľnicou z jej južnej strany.
"Tento variant by sa určite dotkol ľudí z Trhoviska. Ak chránime občanov zo Štefánikovej či Májovej ulice, tak chráňme všetkých občanov bez výnimky. Keď schválime výstavbu cesty južne od diaľnice, môžeme očakávať petíciu z Trhoviska," pripomenul primátor F. Slebodník (HZDS, Smer, SDĽ).
Rokovanie sa napokon skončilo bez hlasovania a bez konkrétneho výsledku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš