propán-bután. Náčelník MsP Štefan Bako tvrdí, že mesto chce takouto formou prispieť k ekologickejšiemu správaniu a chrániť vzácnu tatranskú prírodu. "Jedno z vozidiel Škoda Felicia sme dali prerobiť na plynový pohon pred niečo vyše rokom. Prvotná investícia bola asi 30-tisíc korún. Hlavné dôvody tohto kroku boli dva, a to v prvom rade ekonomický a ekologický efekt," konštatoval pre náš denník náčelník MsP.
Po roku hodnotí tento krok ako výhodný. Náklady na pohonné hmoty sa pri tomto vozidle znížili takmer o 40 percent. Kým za liter benzínu zaplatíte okolo 29 korún, liter propán-butánu stojí mesto približne polovicu. "V Tatrách máme čerpadlá, ktoré majú najvyššie ceny pohonných hmôt. Možno aj preto plyn. Ten chodíme nakupovať na pumpy do Popradu," upresnil Š. Bako. Ako dodal, druhé vozidlo MsP zatiaľ jazdí na tradičné pohonné hmoty, len čo sa však mesto rozhodne zakúpiť pre potreby nový voz, aj ten bude jazdiť na plyn.
Boli sme zvedaví či na plynový pohon jazdia aj autá MsP v iných mestách. V Poprade zatiaľ o túto novinku neprejavili záujem. Náčelník MsP v tomto meste Jaroslav Marušin pre náš denník v tejto súvislosti uviedol, že pri jazdách po Poprade, ktorý je rozlohou oveľa menší než Vysoké Tatry by sa veľa neušetrilo. Navyše MsP Poprad spravuje centrálny pult ochrany a v prípade narušenia musí byť na mieste činu do dvoch minút. "Myslím si, že klasický benzínový pohon je predsa len akčnejší ako plynový. Nemôžeme si dovoliť prísť na miesto neskoro a iba konštatovať, že došlo ku vlámaniu do objektu. Mali by sme páchateľa aj chytiť," konštatoval náčelník.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš