napovedá, že zjednocujúcim tematickým prvkom bude rodovosť. Autorkami vystavených diel sú slovenské fotografky nastupujúcej generácie. Kurátorka výstavy Bohunka Koklesová vytipovala sedem autoriek, ktoré sa systematicky venujú téme ženy. Niektoré z nich majú záber tvorby oveľa širší, z ich portfólia vyberala len snímky, zodpovedajúce kritériám danej témy, prípadne niektoré námety pre tento cyklus ešte rozšírili. Vznikla tak pozoruhodná kolekcia ženskej fotografickej tvorby - pred objektívom stáli ženy a snímali ich opäť ženy. Využili formu klasickej fotografie, dokumentu, inštalácie či digitálnych výstupov.
"Každá z autoriek svojimi fotografiami prináša srdce na dlani. Výpovede sú úprimné. Nie je cieľom tejto výstavy ukázať postavenie ženy v spoločnosti. Zobrazujeme ženu v jej typickom prostredí, súkromí, zachytávame jej rituály, zvyky, ale aj zmyselnosť a telesnosť," povedala kurátorka.
Fotografky Jana Hojstričová a Erika Trnková pracovali spolu na cykle nazvanom Od desiatej do polnoci. Fotografie preniesli na plátno prostredníctvom digitálnej tlače. Monumentálne plátno zachytáva v detailoch ženu s jej sexualitou. Ria Kmeťová v cykle Foto-reality zas prináša surreálne kompozície, kombinuje motívy z dejín umenia s vizualitou masových médií alebo okrajových foriem umenia. Fotografickú inštaláciu si pre výpoveď zvolila Dominika Ličková. Čiernobielu fotografiu kombinuje s drobnými kresbami a objektmi v cykle 25 hodín denne. Mapuje tu obrad dvoch mladých žien pri kozmetickej úprave svojich tiel. Nastavuje tým aj zrkadlo ženám, ktoré podľahli diktátu módu a venujú mu väčšinu svojho času. Lucia Nimcová vytvorila dokument farebných fotografií s názvom O ženách. Ponúka niekoľko profilov žien v privátnom prostredí. Každý z profilov je inštalovaný v jednom páse ako časť filmovej a veľmi intímnej sekvencie. Dorota Sadovská prezentuje cyklus farebných fotografií Korporality. Autorka sníma samu seba, s pohľadom upriameným na strednú časť tela. Pohybmi rúk deformuje prirodzenú telesnosť, tvar pŕs. Premena tvaru naznačuje pozíciu ženy, jej neraz násilné premeny pod tlakom potrieb vonkajšieho sveta. Gesto sa tu stáva symbolom patriarchálnej spoločnosti. Silvia Saparová vystavuje sériu digitálnych farebných tlačí Orgagén. Predstavuje akýsi živočíšny svet, pripomínajúci časti ľudského tela či embryonálnych zárodkov.
Výstava "Ona a jej srdce" mala premiéru v Chebe v Čechách. Stretla sa tam s veľmi dobrým ohlasom. Toľko nahoty, odhaľujúcej nielen ženské emócie, samotu a strachy, ale aj časti tela, zatiaľ odmietajúce reakcie od návštevníkov výstavy nevyvolalo. "Nemám obavy z prudérnych reakcií. Napokon, aj negatívna odozva je vítaná. Znamená totiž, že snímky človeka oslovili a nútili zamyslieť sa. A to je dobré," upresnila Bohunka Koklesová. Výstava v Poprade potrvá do 26. júna.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš