žiadosť o vydanie územného rozhodnutia. Pôjde o prepojenie spojnice medzi Sekčovom a centrom mesta cez Kuzmányho a Východnú ulicu smerom na Bardejovský most.
Tak trochu nás táto požiadavka prekvapila, keďže sme predpokladali, že proces legislatívnej prípravy už prebehol. Mimochodom, lokalita si vyžiada aj majetkovoprávne vysporiadanie s vlastníkmi rodinných domov a pozemkov, jedným firemným objektom, ale aj s časťou objektu bývalej vojenskej nemocnice, ktorá medzičasom zmenila majiteľa.
"Začneme verejnou vyhláškou, urobíme územné konanie a pokiaľ bude vydané rozhodnutie právoplatné, teda bez pripomienok, bude to pre investora impulz, aby začal majetkovoprávne vysporiadanie. Ak nedôjde k dohode, bude sa to riešiť vyvlastnením, nakoľko ide o verejnoprospešnú stavbu," reagoval na naše otázky v súvislosti s postupnosťou a termínom vydania rozhodnutia vedúci stavebného úradu Marián Harčarík.
Z časového hľadiska pôjde zrejme o dva mesiace.
Zaujímalo nás, či požiadavka IÚ SSC súvisí priamo s projektom spojnice Prešov - Sekčov, prípadne či sa už v minulosti neurobili prvé kroky na vysporiadanie s vlastníkmi. "Prepojenie na Kuzmányho ulicu nebolo súčasťou projektu komunikácie K4, ide o osobitnú stavbu. Čo sa týka vysporiadania, pokiaľ viem, už boli akési predbežné rokovania, ale neuzavreli sa."
Dokončenie spojnice medzi centrom mesta Prešov a sídliskom Sekčov by malo byť ukončené koncom leta. Už niekoľko mesiacov rezonujú vo verejnosti kritické ohlasy na pomalé tempo záverečných prác. Najmä vodiči sa doslova nevedia dočkať, kedy sa dopravná situácia zlepší. Pravidelné zápchy a kolízie medzi vozidlami Pod Táborom stupňujú nervozitu, keďže nová cesta sľubuje podstatnú zmenu. Zatiaľ ju však využívajú len chodci, cyklisti, prípadne korčuliari a aj to v niektorých vodičoch vyvoláva nesúhlas. Mimochodom, tlak verejnosti začiatkom roku inicioval návrh, aby bola spojnica daná do predčasného užívania aj bez dopravného značenia a svetelnej signalizácie, či dokončenia technológie. Návrh odborníci v doprave odmietli.
Faktom je, že rezortné ministerstvo vyčlenilo na tento rok zdroje vo výške 15 miliónov korún. Z nich by sa malo dokončiť dopravné značenie, svetelná signalizácia a časť potrebnej technológie. Podľa investora, teda IÚ SSC však na dokončenie reálne chýba 40 miliónov korún. V každom prípade, práce sa nezastavili. Pripomíname, že s výstavbou sa začalo už v decembri roku 2000. V nasledujúcom roku sa na nej preinvestovalo 46 miliónov korún. Vlani bol síce plán len na 12, ale reálne prestavali 90 miliónov korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš