Korzár logo Korzár Spiš

Kapacity MHD zostávajú rovnaké

Poprad - Viac spojov a väčšia vyťaženosť autobusov v špičke. To je záver poslaneckého prieskumu na linkách mestskej hromadnej dopravy v meste Poprad.

Ešte vo februári tohto roka sa poslanci mestského zastupiteľstva uzniesli, že predsedovia výborov urobia monitoring vyťaženosti MHD v meste. Svoje poznatky prednesú magistrátu a ten by mal so SAD Poprad rokovať o možných riešeniach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obyvateľov Matejoviec najviac trápi fakt, že takmer každý spoj MHD prechádza cez Spišskú Sobotu. "Neviem z akého dôvodu, chodia všetky autobusy v špičke cez túto mestskú časť. Navrhli sme preto prednostovi mestského úradu (MsÚ), aby niektoré spoje nezachádzali do Spišskej Soboty, ale išli priamo do Matejoviec," uviedol pre náš denník starosta Matejoviec Ladislav Vosika (klub ANO). Ako ďalej dodal, problémom je aj slabá náväznosť jednotlivých spojov. Často sa stáva, že kým sa s autobusom číslo štyri dostanete napríklad na autobusovú stanicu, spoj, ktorým cestujete ďalej vám pred nosom ujde.

SkryťVypnúť reklamu

Starostka mestskej časti Stráže Jana Pavelčáková si zasa myslí, že autobusy idúce do Matejoviec by mali zachádzať aj do Stráží. To sa samozrejme nepáči jej kolegovi z Matejoviec.

Poslankyňa za sídlisko Juh III Ivana Képešová (ANO) pre náš denník uviedla, že by privítala posilnenie najmä ranných spojov z Juhu III smerom do centra. Tie sú podľa jej slov nedostačujúce a ľudia v nich cestujú natlačení ako zvieratá. "Na Juh III premávajú v podstate iba dve linky, jednotka a sedmička. Sedmička chodí iba sporadicky, jednotka má zasa konečnú iba v hornej časti sídliska. Privítali by sme preto posilnenie práve linky číslo sedem. Najmä matky s deťmi by sa potešili," konštatovala poslankyňa.

Prednosta MsÚ Anton Andráš v súvislosti s poslaneckým prieskumom v MHD podotkol, že v tomto mesiaci by malo prebehnúť rokovanie so SAD Poprad. "Kapacita spojov by mala zostať zachovaná. Zároveň by malo dôjsť k presmerovaniu určitých spojov a posilneniu tých hodín, kde je posilnenie opodstatnené a na druhej strane v tých hodinách, kde sa javí využiteľnosť spojov ako nižšia, budú niektoré spoje vypustené. Kapacitne by však objem spojov ostať zachovaný," vysvetlil prednosta MsÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: olo

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 27 968
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 594
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 490
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 829
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 326
  7. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 260
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 001
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu