ročník Medzinárodnej rallye historických vozidiel. Na historickom Radničnom námestí v Bardejove zaparkovalo šestnásť historických vozidiel.
Adam Szafarski pricestoval na autíčku vyrobenom v roku 1934. Hoci už má svoje roky, dosiahne rýchlosť 100 - 110 kilometrov, avšak jeho spotreba je 31 litrov na sto kilometrov. "Je to finančne veľmi náročný koníček," podotkol. Doma v Krakove má zaparkované ešte tri ďalšie historické vozidlá. Adam Szafarski je súkromník, vlastní taxislužbu.
Hlavným organizátorom podujatia bol Roman Liana, ktorý je predsedom Automobilového klubu v Gorlíc. Na myšlienku predviesť Bardejovčanom krásu historických vozidiel prišiel vedúci oddelenia kultúry Mestského úradu v Bardejove Ján Marhulík. "Chceli sme urobiť podujatie, ktoré pritiahne ľudí, skrátka oživiť dianie v centre mesta."
Roman Liana skonštatoval, že do Majstrovstiev Poľska historických vozidiel sa zapojilo 10 poľských autoklubov, ako Ľublin, Targov, Krakov a ďalšie. Majstrovstvá mali viacero súťažných kategórií, hodnotí sa totiž nielen technická dokonalosť auta, ale aj prispôsobenie sa historickému obdobiu a typu vozidla posádkou. Súčasťou majstrovstiev bola tiež jazda zručnosti a jazda podľa mapy na určenej trase. Najstarším vozidlom, ktoré sa majstrovstiev zúčastnilo a prišlo aj do Bardejova bol Plymouth z roku 1933. "Ide o rovnaký typ vozidla akým jazdil Al Capone," tvrdí Roman Liana. Aj preto jeho osádka má pri prezentačnej jazde u sebe zbrane. "Tieto sme však na Slovensko nebrali, nechceli sme spôsobiť medzinárodnú blamáž." Skonštatoval, že hoci prišli do Bardejova na zelenú kartu, pre každé vozidlo potrebovali osobitné povolenie. Prechádzať hranice autom vyrobeným pred rokom 1945 totiž v Poľsku nie je dovolené.
Šestnásť historických vozidiel z Poľska zavítalo aj do Bardejovských Kúpeľov. Po okružnej jazde zaparkovali pre zvedavcov pred Kúpeľnou dvoranou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš