musíte prečkať trebárs aj dvojhodinový rozdiel k príchodu ďalšieho autobusového spoja zistíte, že sa nemáte kde zložiť. Klasická čakáreň neexistuje. Uprostred haly sú štyri drevené lavice. Vstup do stanice je z oboch strán otvorený a v hale je najmä v zimných mesiacoch iba o niečo viac stupňov, ako vonka. Neraz tam nameráte i mínusové hodnoty. Je tam však veľa stánkov, bufetov a obchodov. Mám taký pocit, že stanica sa premenila na supermarket. Ak sa pozriete na podlahu zistíte, že Slováci majú asi radi žuvačky a ich nalepovaním vzniká na podlahe asi protišmyková bariéra," napísala nám v liste prezidentka Asociácie spotrebiteľských subjektov Slovenska (ASSS) Božena Stašenková. Ako dodala v závere, podľa jej názoru stanica neslúži potrebám cestujúcich, ale podnikateľov.
Vyhláška o vnútorných teplotách vykurovacích priestorov číslo 15 z roku 1999 stanovuje, že v čakárni má byť minimálna teplota 15 stupňov Celzia. Tú podľa prezidentky spolumajiteľ autobusovej stanice akciová spoločnosť SAD Poprad nedodržiava. "V Starej Ľubovni, kde bývam je na stanici zriadená samostatná čakáreň s niekoľkými lavicami na sedenie. Aj v zimných mesiacoch je miestnosť vykurovaná. Pripomínam, že je to stanica menšieho významu, ako popradská. Tam sa denne "premelie" vyše päť tisíc ľudí, z toho je nemálo turistov a návštevníkov regiónu zo zahraničia," konštatuje B. Stašenková.
Generálny riaditeľ SAD Poprad Michal Greguška konštatoval, že SAD je vlastníkom iba 60-tich percent budovy autobusovej stanice. Zvyšok patrí podnikateľským subjektom. "V projektovom riešení stanice, ktorá bola postavená v roku 1970 je ako čakáreň riešená hala. Vstupná hala je vykurovaná pomocou vzduchotechniky. Vzhľadom na nevhodné konštrukčné riešenie, nie je možné v zimnom pri nižších vonkajších teplotách vykúriť halu na predpísanú, požadovanú teplotu," dodal riaditeľ.
Zaujímavú odpoveď dostala prezidentka ASSS od M. Gregušku na udržiavanie čistoty v hale autobusovej stanice. Generálny riaditeľ k problému uviedol, že k znečisťovaniu dochádza nezodpovedným prístupom jednotlivcov zo strany cestujúcich, ktorí majú udržiavať poriadok. "V záujme SAD je poskytovať a skvalitňovať služby na požadovanej úrovni, toto je však podmienené dostatkom finančných prostriedkov, ktoré nemáme k dispozícii," reagoval M. Greguška.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš