gymnázií na Slovensku. Ich úlohou je vypracovať ekonomický projekt s podnikateľským zámerom. Výsledkom realizácie projektu má byť finančný prínos a musí sa dať aplikovať v praxi. Vedúcim práce je učiteľ danej školy. Do konca mája vyhodnotia projekty v rámci škôl.
Víťazný projekt, spolu so stručným životopisom v slovenčine i angličtine i záväznú prihlášku zašlú školy do 10. júna na adresu Spoločnosti Michala Bosáka. Víťaz celoslovenského kola má zabezpečený týždenný pobyt v USA. Po Bratislave a Pensylvánii v roku 1999 hosťovala výstava o priereze Bosákovho života, od narodenia v Okrúhlom pri Svidníku, až po jeho pôsobenie v USA, aj v Prahe a Varšave. Na prelome tohto februára a marca si výstavu prezreli v Moskve. Organizátori súťaže tam tiež dohodli týždenný pobyt pre jedného z tvorcov ocenených projektov.
"Približne 650 stredných škôl a gymnázií dostalo od nás propozície na súťaž. Šéfom komisie, ktorá posudzuje projekty a určuje poradie je profesor Philip R. Tuhy z Wilkes university v USA. Záštitu nad súťažou prevzalo Ministerstvo zahraničných vecí SR," priblížil na včerajšom brífingu Rudolf Bosák, zástupca Spoločnosti Michala Bosáka. Podľa jeho slov mali študenti v prvých dvoch ročníkoch súťaže tendenciu pracovať kolektívne, čo súťaž nepripúšťa: "My chceme prácu jednotlivcov. Má to byť manažérsky projekt, ktorého výsledkom budú objednávky od firiem na daný produkt." Prvý ročník súťaže vyhral študent gymnázia z Piešťan, s projektom multimediálnej komunikácie.
Minuloročný víťaz Tomáš Šoltés z Gymnázia vo Svidníku prišiel s projektom textilnej firmy Twenty4seven. Zo 46 projektov v celoslovenskom kole vyhral podľa Philipa R. Tuhyeho vďaka životaschopnosti: "Hlavným kritériom bolo, aby sa dal projekt v krátkom čase dotiahnuť a študent mohol zarábať." T. Šoltés zameral projekt na výrobu oblečenia pre mladých ľudí: "Počas pobytu v Spojených štátoch koncom roka som sa stretol so zástupcom veľvyslanca pri stálej misii OSN a podnikateľmi v New Yorku i Pitsburgu." R. Bosák doplnil, že objednávky na oblečenie firmy Tweny4seven už zaznamenali v Pensylvánii. Prvým produktom by mali byť nohavice v štýle in-line, neskôr sa chce Tomáš zamerať na tričká a iné mládežnícke oblečenie. "Okolnosti víťaza donútia, aby si založil firmu. Dôležitý je nápad," dodal R. Bosák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš