mestského úradu, ktorú na rokovanie predložila primátorka Anna Fedorová (na snímke). Zmeny v organizačnej štruktúre odôvodnila novými úlohami, ktoré magistrátu pribúdajú s prechodom kompetencií zo štátu na mesto.
Dve oddelenia sa zlúčia, ďalšie vznikne
Doteraz na mestskom úrade okrem kancelárie primátorky a útvaru hlavného kontrolóra existovalo 8 oddelení. Ich počet sa nezmení. Aké sú najväčšie zmeny? Na oddelení organizačno právnom a správnom pribudlo 38 pracovníčok. Ide o opatrovateľky, ktoré mesto prevzalo od okresného úradu pri delimitácii opatrovateľskej služby.
Oddelenie životného prostredia zanikne - zlúči sa s oddelením územného plánu. Vznikne nové oddelenie - oddelenie komunálneho servisu, ktoré prevezme časť pracovníkov z oddelenia životného prostredia. Na novom oddelení komunálneho servisu bude pracovať aj časť zamestnancov zrušenej Správy domov a bytov (SDaB).
Uvažovalo sa o vytvorení ďalšieho oddelenia na magistráte - oddelenia pre miestny a regionálny rozvoj. Primátorka objasnila, že v krátkom čase sa chystá spoločné stretnutie všetkých rozvojových agentúr pôsobiacich na Spiši, ktoré by malo tieto organizácie zjednotiť pod jednu strechu. Tým pádom nie je vznik nového oddelenia na mestskom úrade potrebný.
Na oddelení informatiky sa zvýši počet pracovníkov o jedného človeka. Rovnako jeden človek pribudne na finančnom oddelení a na oddelení evidencie majetku mesta.
Pribudne asistentka
Nová organizačná schéma zamestnancov mesta Spišská Nová Ves počíta s vytvorením nového pracovného miesta pre asistentku primátorky. Jej pracovnou náplňou by mala byť príprava podkladov pre prácu primátorky, materiálov pre jej mediálnu prezentáciu, monitoring médií, vybavovanie korešpondencie, sprevádzanie primátorky na podujatiach. "Pracovníčky na sekretariáte sú veľmi vyťažené. Preto považujem vytvorenie miesta asistentky za potrebné," uviedla A. Fedorová.
Rozpačití poslanci
Poslanecká diskusia o návrhu predkladanom primátorkou na zrušenie SDaB a zmeny na mestskom úrade bola rozpačitá. Mnohých poslancov akoby nezaujímalo, či sa spomínané organizačné zmeny odzrkadlia v nárokoch na rozpočet. Inými slovami - či peniaze vyčlenené v mestskom rozpočte na činnosť a mzdy pracovníkov mestského úradu budú postačovať. Zaujímali ich iné veci. Poslanec Stanislav Susa (KDH) upozornil na to, že nové oddelenie životného prostredia a územného plánu (ŽPaÚP) by malo mať v názve namiesto slova "plán" plánovanie. Rastislav Javorský (KDH) predniesol spoločný návrh klubov KDH a SDKÚ na zmenu v názve oddelenia životného prostredia a územného plánovania na oddelenie územného plánovania a životného prostredia. Okrem zmeny poradia slov v názve spomínaného oddelenia navrhol aj presuny ľudí na jednotlivých oddeleniach. Ľubomír Andrassy (SDĽ) prišiel s návrhom na vytvorenie oddelenia školstva a kultúry, čo už kedysi na radnici bolo.
Počet zamestnancov mesta je 192
Na mestskom úrade a mestskej polícii bude po uskutočnení spomínaných zmien pracovať 193 ľudí. Vo vedení mesta je okrem primátorky jej zástupca, asistentka, prednosta a jeho traja zástupcovia. Útvar hlavného kontrolóra má troch pracovníkov. Najpočetnejšie je oddelenie organizačno právne a správne - má 62 ľudí vrátane 38 opatrovateliek. Nasleduje mestská polícia s 34 zamestnancami, oddelenie komunálneho servisu s 31 ľuďmi, finančné oddelenie (15 pracovníkov), kancelária primátorky (13), oddelenie výstavby a dopravy (10), oddelenie ŽPaÚP a oddelenie evidencie majetku mesta majú rovnako po 6 pracovníkov. Nasleduje oddelenie informatiky s tromi ľuďmi rovnako ako oddelenie školstva.
Audit sa odkladá na budúci rok
A. Fedorová pri nástupe do funkcie primátorky Spišskej Novej Vsi verejne deklarovala potrebu vykonať na magistráte personálny audit. Ten by zhodnotil celkovú činnosť mestského úradu a ukázal, kde sú rezervy, či sú všetci pracovníci vyťažení alebo či naopak - netreba stav pracovníkov na niektorých úsekoch zvýšiť. Po troch mesiacoch prezentovala primátorka pred poslancami iné stanovisko. "Oslovila som personálne agentúry. Podľa ich ponúk by bol audit veľmi drahý, ide o sumu až do 800-tisíc korún," vysvetlila dôvod, prečo sa vzdala myšlienky na uskutočnenie auditu. Opoziční poslanci z SDĽ a HZDS však na jeho vykonaní trvajú. R. Javorský podotkol, že audit by bolo vhodné vykonať až po prechode kompetencií zo štátu na mesto. Hlasovaním poslanci rozhodli o tom, že audit sa uskutoční začiatkom budúceho roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš