pod samosprávny kraj v oblasti dopravy. "Ako určite viete cesty II. a III. kategórie od prvého januára 2004 majú prejsť pod krajské samosprávy," skonštatoval riaditeľ úradu PSK Alexander Ernst (na obr.). Pokračoval, že boli navrhnuté rôzne spôsoby riešenia ako sa to má urobiť. Týka sa to aj prechodu Slovenskej správy ciest pod pôsobnosť vyššieho územného celku.
Informoval, že všetky samosprávne kraje sa postavili za variant, ktorý ale ministerstvo nechcelo akceptovať. Predstava vyšších územných celkov je totiž taká, že by sa nemali deliť ani klieštiť sily Slovenskej správy ciest. Znamená to, že cesty II. a III. triedy budú pod samosprávnym krajom a diaľnice, cesty I. triedy a rýchlostné komunikácie by mali ostať pod správou štátu. Názor krajskej samosprávy je taký, že čo sa týka údržby ciest I. triedy, tak štát by si mal objednávať tieto výkony u samosprávneho kraja.
Dodal, že ďalšie ťažkosti vyplývajú z nutnosti preklasifikovať niektoré cesty. "Ide o cesty I. triedy, ktoré sú súbežné s diaľnicou, napríklad do Košíc, či cesta Drienov - Ličartovce, tieto by mali prejsť pod správu miest, a to aj majetkovo. A zase opačne, privádzač na diaľnicu do I. triedy, aby sa vytvoril celok." Zdôraznil, že veľkým problémom je tiež vysporiadanie pozemkov pod existujúcimi cestami. "Vyše 80 percent ich nie je majetkovo vysporiadaných. Keby sme to mali vysporiadať, tak by sme potrebovali obrovské miliardy."
Nakoniec riaditeľ úradu PSK vyslovil na adresu Slovenskej správy ciest pochybnosti, či sa dokážu o seba postarať, keď doteraz mali všetko nalinkované z Bratislavy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš