ruchu". Vtipne tak poukázal na jej žalostný stav.
Vozovka, po ktorej prúdia do centra turistického ruchu na Slovensku tisícky áut, je samá diera. Počudovanie nad jej stavom vyjadril aj riaditeľ Dopravného inšpektorátu Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Poprade Rastislav Polakovič. Dodal, že komunikácia je bránou do Vysokých Tatier a mala by byť v lepšom stave.
Riaditeľ pobočky Slovenskej správy ciest (SSC) v Poprade Ivan Baďo sa bráni. Jeho podriadení vraj robia, čo môžu. Hrboľatú cestu označili značkou, výtlky sa snažia dočasne zasypať zimnou obalovou drvinou. "Koncom marca budú prijateľnejšie podmienky na to, aby sme výtlky odstránili. Momentálne nám to počasie nedovoľuje," konštatoval riaditeľ.
Problém však môže podľa I. Baďa nastať aj vo financovaní opráv. Tohtoročná zima a veľké výkyvy teplôt sa totiž veľmi negatívne podpísali na stave vozovky medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou. Tam cestári nestačia výtlky zasypávať. Riaditeľ podotkol, že oprava jedného kilometra cesty stojí od poldruha do dvoch miliónov korún. Navyše prednosť majú cesty medzinárodného významu a hlavné ťahy. "Výtlkov je v porovnaní s predchádzajúcim rokom o dve tretiny viac. Poprad dostal v tomto roku na rekonštrukciu ciest 7,5 milióna korún. Pri týchto nákladoch na kilometer ciest budú všetky cesty v okresoch Poprad a Kežmarok obnovené za 500 rokov," dodal I. Baďo.
Takzvaná "Popradská" cesta, ako ju volajú obyvatelia Tatier a podhoria bola rekonštruovaná v roku 2000. Za osem miliónov korún sa podarilo opraviť iba časť približne dvanásťkilometrového úseku. Momentálne sa rozpadáva mikrokoberec na tej časti vozovky, ktorá obnovou neprešla.
Problematická je aj takzvaná "Cesta slobody", z Tatranskej kotliny na Podbanské. Tu sa cestárom nepodarilo z vozovky odstrániť ľadové koľaje. Podľa informácií R. Polakoviča v mesiaci január sa zo stošesťdesiatich dopravných nehôd 30 stalo na území Vysokých Tatrách. Obchádzku museli použiť aj vozidlá ministrov vnútra krajín Visegrádskej štvorky pri stretnutí v Tatranskej Kotline, keď sa chceli dopraviť na letisko Poprad-Tatry. Riaditeľ SSC Poprad tvrdí, že ľad nie je možné odstrániť. Gréder, ktorý sa osvedčil aj počas minulej zimy je nefunkčný. "Ak chceme mať cesty dobre ošetrené, musí sa soliť," prízvukoval I. Baďo.
Situácia v ošetrovaní komunikácií nižšej triedy by sa mala podľa riaditeľa SSC zmeniť k lepšiemu, ak by cesty II. a III. triedy prevzali pod správu vyššie územné celky. V novom pláne zimnej údržby by mali byť komunikácie vo Vysokých Tatrách zaradené do prvého zásahu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš