pomalá a nebezpečná. Len pred pár dňami vyhasol na križovatke ulíc Štefánikova a 1. Mája život študentky popradského gymnázia. Dopravu v meste preto čakajú ďalšie zmeny. Za tento fakt sa už dávnejšie prihovárajú všetci kompetentní z Okresného dopravného inšpektorátu (ODI) v Poprade. K ich hlasu sa pripájalo bývalé, a od nástupu do funkcie i súčasné vedenie mesta Poprad.
"Je všeobecne známe, že neuralgickým bodov dopravných problémov v meste je kruhový objazd. Túto otázku však už nechceme riešiť čiastkovo, ale zásadne!" tvrdí primátor Anton Danko Ten už koncom minulého týždňa absolvoval stretnutie s predstaviteľmi spoločnosti Siemens. Vedenie mesta je totiž presvedčené, že dopravné problémy Popradu by sa dali vyriešiť kombináciou technickej podpora tejto firmy a logistickými riešeniami zo strany popradského ODI.
Už v sobotňajšom vydaní nášho denníka sme spomínali, že mestský kruhový objazd by sa už v blízkej budúcnosti mohol stať minulosťou. Postarať sa o to má istý rakúsky odborník na dopravu, ktorý ho mieni premeniť na klasickú križovatku a malý kruhový objazd chce situovať do blízkosti Hotela Poprad. Táto rekonštrukcia by však stála približne 20 miliónov korún. "Problémom však nie je len samotný kruhový objazd, ale celá Štefánikova ulica. Organizácia dopravy na tejto ceste musí tiež prejsť zmenami, o ktorých sme už hovorili s predstaviteľmi Siemensu. Tí nám už dokonca predložili určitú ponuku realizácie," konštatuje popradský viceprimátor Milan Lučivjanský, ktorý tieto slová rozmenil aj na drobné.
Podľa nich by svetelnou signalizáciou mali byť v meste riadené ďalšie dve križovatky. Prvou má byť priesečník Štefánikovej s ulicou 1. Mája. Druhým, križovatka pri budove miestnej pošty, čiže priesečník Štefánikovej s Mnoheľovou ulicou. Na oboch križovatkách sa pritom zredukujú priechody pre chodcov. Z dvoch na jeden. Vedenie mesta tiež uvažuje o tom, že by zrušilo lávku vedúcu ku gymnáziu na Popradskom nábreží. To však ešte musia odobriť aj poslanci. "Tieto opatrenia majú zmysel predovšetkým v lepšej ochrane chodcov," konštatuje Danko.
Zmena organizácie dopravy priamo v centre mesta bude podľa neho mala stáť približne tri milióny korún. Mesto ich má získať jedine formou bankového úveru. Samotná realizácia dopravných zmien potom bude predmetom verejnej súťaže. Danko s Lučivjanskym však otvorene priznávajú, že by bolo logické, keby na projekte participoval Siemens, keďže súčasná svetelná signalizácia na Štefánikovej ulici je práve od tejto firmy a zvyšná vyžaduje ďalšiu kompatibilitu.
Zmeny v doprave, by sa mali postupne dotknúť aj ďalších kritických miest, akými je napríklad svetelná križovatka NsP v Poprade, či križovatka pri benzínovom čerpadle Esso. V súvislosti s budúcou výstavbou obchodného strediska Carrefour v blízkosti dnešnej cirkevnej školy, pribudne na tomto mieste mimoúrovňový priechod pre chodcov. Zmeny čakajú aj popradskú výpadovku na Spišské Bystré, kde sa plánuje výstavba benzínového čerpadla spoločnosti Agip.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš