Hovorkyňa úradu PSK Veronika Fitzeková skonštatovala, že denne na tejto trase premávalo 20 spojov, čo vyrobilo ročnú stratu 7,7 milióna korún. Tiež uviedla, že starostovia obcí z tejto oblasti už predložili požiadavku na premávanie 14 spojov. Náklady na ich ročnú prevádzku by činili 4,7 milióna Sk. Veď len samotné používanie dopravnej železničnej cesty by vyšlo na 3,49 milióna. "Železničiari uviedli, že je to na základe ich internej vyhlášky."
Fitzeková skonštatovala, že porady k tejto problematike sa za vedenie úradu PSK zúčastnil vedúci odboru dopravy Juraj Olejár. Podľa Olejára železničiari pristupujú k záležitosti tak, že radšej nechajú ležať spomínanú trať nevyužitú, než by ju prevádzkovali za nižšie peniaze. V súčasnosti sa doprava na trase Levoča - Spišská Nová Ves zabezpečuje autobusmi.
Do dvoch týždňov by sa k tejto problematike malo uskutočniť ďalšie rokovanie. Predseda samosprávneho kraja Peter Chudík tvrdí, že problém s regionálnymi traťami treba riešiť komplexne. Pod samosprávne kraje by sa podľa neho nemali presúvať iba nerentabilné trate, ale všetky regionálne trate vrátane nákladnej dopravy a s nulovými podlžnosťami.
Autor: meš
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš