špeciál, ale len v stogramovom balení. Má úplne rovnaký obal, jeho obsah však nezodpovedá kvalite, ktorú spoločnosť zaručuje. Prípadom sa už zaoberá polícia.
Marketingový manažér BOP Daniel Svätojánsky tvrdí: "Jednoznačne bola poškodená naša značka."
Podľa našich informácií falzifikáty objavili obchodní zástupcovia BOP pri bežnej návšteve menších predajní potravín na východnom Slovensku. Prvé údajne objavili začiatkom tohto roka. Neskôr začali reagovať aj zákazníci.
Falzifikát má pritom oproti originálu iba minimum rozdielov. Je v regáli spolu s "originálmi". Pri letmom pohľade je takmer nemožné všimnúť si rozdiel. "Falošná" káva je v dôsledku absencie ochrannej atmosféry veľmi "ploská", zvislý zvar na zadnej strane vrecka je vrúbkovaný, zatiaľ čo originál má zvar hladký. Aj samotná káva je veľmi nekvalitná. Má nevýraznú chuť, svetlú farbu a neznámu arómu.
BOP už odovzdala prípad falšovania značky polícii. D. Svätojánsky si myslí, že momentálny stav je dielom organizovanej skupiny. "Až do ukončenia vyšetrovania nechceme nikoho obviňovať. Od nás obalový materiál neunikol. Takisto sa domnievame, že to nemohol zorganizovať jeden človek, ale organizovaná skupina," podotkol manažér.
Obaly na kávu vyrába pre BOP výrobca z mestečka neďaleko Popradu. Stratiť sa muselo veľké množstvo. Na obale falzifikátov sa najčastejšie objavujú dátumy 07.11.2002 a 15.01.2003.
BOP patrí medzi dominantných výrobcov kávy na Slovensku. Najväčší podiel na trhu má spoločnosť práve na východnom Slovensku. Veľké obchodné siete a reťazce sú zásobované priamo z BOP. Tam sa falzifikáty dostať nemohli. Malé obchody však nakupujú od rôznych dodávateľov. Práve stadiaľ sa nepravá káva dostala až k spotrebiteľom. "Východné Slovensko ešte nezažilo boom supermarketov, tak ako zvyšok Slovenska. Preto je tu viac menších predajní. Obchodníci sa mohli nechať zlákať nižšou cenou," konštatuje D. Svätojánsky. Dodáva, že nejde o akciu konkurencie, skôr skupiny ľudí, ktorá potrebuje "rýchle peniaze". Káva totiž patrí k najobrátkovejším tovarom.
V snahe nestratiť renomé kvalitnej značky sa BOP podujali vymeniť každému zákazníkovi, ktorý priloží k balíčku doklad o zakúpení falzifikát za originál. Straty zatiaľ vedenie BOP nevie vyčísliť. Náklady na početné upozornenia v médiách sa už teraz pohybujú v stotisíckach korún. "Uvidíme, ako zareagujú obchodníci. Predávať falzifikát je aj pre nich rizikovejšie," dodal na záver marketingový manažér.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš