správu vyšších územných celkov. Nie je žiadnym tajomstvom, že na mnohých z nich sa podpísal zub čase a kompetentní už roky upozorňovali na nutnosť ich opravy. Spravidla však museli čakať aj niekoľko rokov a zub času pracoval ďalej. Zdalo by sa, že ak prejdú kompetencie do krajov, tie sa o prejazdnosť a kvalitu komunikácií, budú lepšie starať. No idea má už pri úvodných rokovaniach jeden háčik. Financie totiž ostanú aj naďalej v právomoci rezortného ministerstva. Zmena bude vari len v tom, že o ne nebudú žiadať prednostovia krajských a okresných úradov, ale predsedovia VÚC a starostovia.
"Prvé rokovanie s ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií sa začalo ešte v decembri a ďalšie budú nasledovať. Zatiaľ sú rozpracované tri varianty. Všetky VÚC sa prikláňajú k tej tretej a teda, aby aj údržba ciest prešla pod samosprávne kraje, pretože si nevieme predstaviť, ako budeme deliť dvadsaťročné stroje," komentoval súčasnú situáciu riaditeľ Úradu Prešovského samosprávneho kraja Alexander Ernst. Neskrýval počudovanie nad tým, že keď prišiel po prvej porade z ministerstva zápis, o požiadavke VÚC v ňom nebolo údajne ani slovo. Nechýbal však záver, že sa bude pokračovať v rokovaniach o prvej variante. V praxi to bude znamenať, že si štát ponechá v správe pracoviská Slovenskej správy ciest a tie budú VÚC prerozdeľovať vyčlenené financie. "Na prvej tohtoročnej porade riaditeľov úradov bolo z tohto záveru veľké pobúrenie, ale žiaľ, kompetencie sú mimo nás." Poznamenal, že je to o tom istom, ako keď opatrovateľská služba prešla pod samosprávy, ale peniaze ostali štátu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš