Korzár logo Korzár Spiš
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Doprava v meste bola a je najväčší problém Popradčanov

Posledný týždeň som na stránkach Korzára čítal hneď niekoľko materiálov, týkajúcich sa výrazného "zlepšenia" organizácie dopravy v centre mesta.

Keďže na túto tému mám vlastný názor, nedá mi na nich nezareagovať.

Doprava v meste bola a je najväčší problém Popradčanov. Riešenie dopravnej a technickej infraštruktúry mesta musí byť prioritou aj nového mestského magistrátu. Problém súčasnej preťaženosti vznikol vlastne dlhodobým neriešením situácie a presadzovaním výstavby severného obchvatu mesta Poprad v rámci výstavby diaľnice D1 Mengusovce Jánovce. Bývalé vedenie mesta sa niekoľko rokov zaujímalo len o rozšírenie cesty 1/67 na Štefánikovej ulici, čo terajšiu ťažkú dopravnú situáciu vôbec nevyriešilo. Nereagovalo na pripomienky občanov, ani na pripomienky Petičného výboru centra mesta, ktorý už v roku 1998 navrhoval riešenie výstavby obchvatu mesta Poprad, vylúčenie kamiónovej dopravy z centra mesta a použitie Štefánikovej ulice len ako miestnej komunikácie. Na miesto toho, aby vedenie mesta na čele s bývalým primátorom Kubíkom, rešpektovalo pripomienky občanov, ich len na každej úrovni osočovalo. A dnes je vidieť jeho výsledok. (V poslednej dobe niekoľko havárií a smrteľné úrazy!). Nepoučiteľnosť z chýb týchto rozhodnutí, prezrádza technokratické myslenie a absenciu schopnosti predvídať dôsledky takýchto rozhodnutí. Autá začali robiť z verejného priestoru v centre mesta priestor životu nebezpečný. Už dnes je centrum mesta spomínanou cestou 1/67 prakticky rozdelené na dve časti. V jednej je obchodné centrum, mestský a spoločenský ruch, ponuka služieb a zábavy. Na druhej strane rieky Poprad je administratívne centrum, tam sa nachádza väčšina úradov, ktoré denne navštevuje množstvo obyvateľov, ktorí už dnes musia podstupovať pri ich návšteve určité bezpečnostné riziko. To isté sa vzťahuje na veriacich navštevujúcich kostol a návštevníkom všetkých športovísk a gymnázium v kasárňach. Dôsledkami prehusťovania mestskej dopravy je aj obmedzovanie medziľudských vzťahov a slobody pohybu, vytláčanie spoločenského života z priestorov určených na stretávanie sa. Určite nie je ľahké nájsť ideálne riešenie toho problému, pri jeho riešení je však dôležité viesť dialóg a nie len spochybňovať názory občanov ako sa to v tomto prípade z úrovni vedenia mesta dialo. Je treba vážiť si občanov, ktorí prejavujú o mesto tak vzácny verejný záujem. Je nám jasné, že tento problém mesto samo nevyrieši. Ale iniciatíva musí vychádzať od neho. Už viac ako 8 rokov vieme, že Poprad potrebuje severný obchvat mesta, no nemôže ho realizovať samospráva, ani VÚC, ale len štátna organizácia Slovenská správa ciest. Je treba, aby nové vedenie mesta rozpracovalo podkladnú dokumentáciu, pripravili čo najskôr rozbor situácie a vytvárali systematický tlak na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o realizáciu obchvatu mesta Poprad v rámci výstavby diaľnic D1. Financie na výstavbu diaľnice D1 Mengusovce Jánovce boli podľa slov ministra dopravy Pavla Prokopoviča vládou v decembri minulého roku odsúhlasené a uvažuje sa s predvstupovou pomocou od EÚ. Bude snaha využívať nielen možnosti fondu ISPA, ale aj štrukturálne fondy EÚ, najmä kohézny fond. Tieto zdroje sa blížia k sume dvoch miliárd Euro. Prvý projekt kohézneho fondu bude 26,5 km úsek Mengusovce Jánovce. Náklady na tento úsek predstavujú vyše 9 mld. Sk, z čoho by sa malo až 75 % hradiť práve z kohézneho fondu. Preto treba z úrovne vedenia mesta urobiť všetko preto, aby sa výstavba severného obchvatu mesta začala, lebo doprava v meste, ktorú nám zanechalo bývalé vedenie mesta je doslova v kríze, ohrozuje životy chodcov a v neposlednom rade znepríjemňuje život zväčša starším obyvateľom mesta a turistom. Prvoradým záujmom predstaviteľov mesta musí byť kvalita života občanov v ňom žijúcich a nie rýchlosť prepravy ľudí nim prechádzajúcich. Tým by sme dosiahli podstatne zlepšenie životného prostredia, bezpečnosť občanov, rozšírenie oddychovej zóny až za rieku Poprad. Pripravované kozmetické úpravy, o ktorých som sa v dočítal v Korzári, negatívne dôsledky rekonštrukcie cesty 1/67 na Štefánikovej ulici určite nevyriešia!

SkryťVypnúť reklamu

Pozn. redakcie: Tento príspevok je názorom čitateľa. Redakcia Tatranského denníka - KORZÁR si vyhradzuje právo na jeho skrátenie a upravovanie. Rovnako nezodpovedá za jeho obsah a takisto sa s ním nemusí stotožňovať.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 356
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 930
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 125
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 745
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 500
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 626
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 491

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  2. Štefan Vidlár: Zasek zle
  3. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  4. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  5. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  6. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  7. Peter Slamenik: Panelákoví psíčkari
  8. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 686
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 633
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 543
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 961
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 436
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


5 h
Sklamaný tréner Weiss.

Tréner Mostaru reagoval na trénera Slovana: Kolega Weiss je sebavedomý.


3 h
V Maďarsku postaví CATL svoju druhú európsku fabriku.

Fabrika firmy CATL za sedem miliárd eur prinesie Maďarsku dôležité know-how.


11 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  2. Štefan Vidlár: Zasek zle
  3. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  4. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  5. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  6. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  7. Peter Slamenik: Panelákoví psíčkari
  8. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 686
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 633
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 543
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 961
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 436
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu