o päť minút kratšia. Grafikon je upravený vďaka tomu, že električkové súpravy môžu ísť na niektorých úsekoch trate rýchlejšie, ako doteraz.
Podľa zdroja blízkeho železničnej stanici v Poprade, maximálna rýchlosť stúpla o 10 kilometrov za hodinu. Kým doterajšia "maximálka" bola 50 kilometrov za hodinu, od nedele môžu súpravy ísť až šesťdesiatkou. Náš zdroj prízvukuje, že súpravy sú konštruované až na 80-kilometrovú maximálnu rýchlosť. "Bol som milo prekvapený, že električka išla rýchlejšie ako predtým. Bolo to jednoznačne cítiť," povedal nám jeden z pravidelných cestujúcich, ktorý si neprial byť menovaný. "Konečne som mal pocit, že nesedím v električke, ktorá sa vlečie slimačím tempom," podotkol cestujúci.
Cesta z Popradu do Starého Smokovca trvala približne 28 minút, na Štrbské Pleso ste cestovali pri trocha šťastia aj vyše hodiny. Náš zdroj z prostredia železníc hovorí, že problémom doterajšej nízkej rýchlosti bola doteraz predovšetkým trať. Tá umožňovala ísť električkám iba 50 kilometrov za hodinu. "Postupne sa upravovala tak, aby sme dosiahli vyššie maximálne rýchlosti a tým pádom aj kratšie trasy medzi jednotlivými zastávkami," konštatoval náš zdroj.
Zároveň však dodal, že niektoré spoje pôjdu v rovnakých časoch ako predtým. Záleží, či sa na trati v niektorej zo staníc križujú s inou električkou alebo nie. Potom musia čakať.
Štrnásť nových súprav, ktoré vyrobilo slovensko-švajčiarske konzorcium, ŽOS Vrútky-GTW Tatry, čaká o chvíľu zaťažkávacia skúška. Tatry budú počas vianočných a novoročných sviatkov praskať vo švíkoch. Hotelieri sa obávajú, že nové súpravy nápor turistov a dovolenkárov nezvládnu. Nové súpravy sú totiž o tri metre kratšie. Jedna pritom pojme 108 cestujúcich. V starých električkách si sadlo až 120 ľudí. Šéf oddelenia cestovného ruchu Mestského úradu vo Vysokých Tatrách Kamil Janček pre náš denník uviedol, že mesto v prípade potreby spolupracuje s električkovým depom v Poprade. "Ak dostaneme signál, že niektorý spoj je potrebné posilniť, kontaktujeme depo. Tí nám väčšinou operatívne vyjdú v ústrety," uviedol vedúci oddelenia. Podľa našich informácií však počas najväčšej špičky je pokiaľ ide o električky "vonku" všetko.
Ako sme sa dozvedeli, kyvadlovej doprave vo Vysokých Tatrách by veľmi pomohla tzv. intervalová doprava.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš