Korzár logo Korzár Spiš
Piatok, 19. apríl, 2019 | Meniny má Jela

Budúcnosť "Levočanky" a ďalších regionálnych železničných tratí je ohrozená

Spišská Nová Ves Už dva roky sa na Spiši povráva o chystanom zrušení železničnej trate spájajúcej Spišskú Novú Ves s Levočou. Po redukcii niektorých

nevyťažených spojov v súčasnosti 10-krát do dňa premáva motorový osobný vlak a pár nákladných vlakov. Kvapku do mora neistoty zamestnancov i cestujúcich pridal minister dopravy, pôšt a telekomunikácií vyhlásením, že súčasťou reštrikcií na železniciach bude aj zrušenie 32 tratí, ktoré sú absolútne neefektívne. V tejto súvislosti sa hovorí aj o trati Spišská Nová Ves Levoča.

Kompetentní sa však k tejto citlivej téme zatiaľ vyjadrujú len všeobecne. "Je nám jasné, že táto regionálna trať je neefektívna a jej prevádzka je stratová," vyhlásil hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský. Podľa jeho názoru osud "Levočanky" závisí od rozhodnutia samosprávnych orgánov v regióne. Tie by mali mať záujem o regionálnu dopravu ako prvé.

Ján Keresteš, hovorca ŽSR, ktorá spravuje dopravné cesty, zdôrazňuje, že o zrušení regionálnych železničných tratí môže rozhodnúť len ministerstvo dopravy. "Otázka ďalej znie, čo s traťou, ak sa na nej zruší osobná preprava a nákladná doprava bude pokračovať ďalej. V tom prípade sme my povinní udržiavať trať aj naďalej. Samozrejme, tržby potom poklesnú," domnieva sa J. Keresteš.

O vyjadrenie sme požiadali aj samotného ministra. "Moje rozhodnutie zredukovať stratové regionálne trate je podmienené podrobnou analýzou ich efektívnosti a stratovosti, rokovaniami s predstaviteľmi vyšších územných celkov o možnosti prechodu tratí na samosprávne kraje formou prenájmu alebo prevodu do vlastníctva, aby dopravná obslužnosť územia bola v každom prípade zabezpečená," uvádza sa v stanovisku ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča. Minister zdôrazňuje, že zrušenie tratí je najkrajnejším riešením.

Na konečné rozhodnutie si teda treba počkať. Slovenská vláda pritom pred dvomi rokmi prerokovala projekt transformácie ŽSR, ktorý počíta aj so zmenami na 32 regionálnych tratiach. Transformačné projekty jednotlivých tratí uvažujú o vytvorení obchodných spoločností s účasťou samosprávy, fyzických alebo právnických osôb, ktoré budú zabezpečovať ich prevádzku. V prípade neúspechu projekt predpokladá zrušenie tratí. Vláda ho vzala na vedomie, no dodnes neschválila. Podľa dostupných informácií sú u regionálnych tratí priemerné náklady 4,24 Sk na 1 korunu tržieb. Sú pritom aj trate, kde náklady na jednu korunu tržieb predstavujú až 45 korún.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 27 347
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 9 119
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 372
  4. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 693
  5. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 6 574
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 4 743
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 118
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 013
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 833
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 226

Neprehliadnite tiež

Živá krížová cesta má množstvo divákov.
Vodič do dvoch chodcov narazil priamo na priechode.
Pašiový sprievod sa v Humennom nesie v duchu ekumény.
Auto skončilo na streche, posádka utrpela zranenia.

Krížová cesta v trebišovskej osade lákala najmä mládež

Kňaz za Rómami prišiel priamo do osady.

Posledné hodiny života Ježiša Krista si pripomenuli aj v osade v Trebišove.

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský premiér: Danka pozývam na Donbas pozrieť sa, kto je skutočný agresor

Ak niekto vystupuje proti sankciám, je to slabý líder, hovorí HROJSMAN.

Volodymyr Hrojsman (41) je od apríla 2016 premiérom Ukrajiny. Predtým bol predsedom parlamentu, ministrom pre regionálny rozvoj aj starosta mesta Vinnycia.
Autorská strana Michala Havrana

Posolstvo Veľkej noci sa stráca (píše Michal Havran)

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.
Mesto Derry v Severnom Írsku.
Z filmu Cyntoryn zvieratiek.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop