Najmä žiaci základnej školy z dediniek Obručné a Ruská Vôla nad Popradom sa niekedy nepomestia do pristaveného autobusu. Do školy dochádzajú do neďalekého Orlova. V čase po vyučovaní však prichádza do obce iba jediný spoj. Kapacita v autobuse je 45 miest na sedenie a približne dvadsať na státie. K nim sa pridáva i niekoľko dospelých. Autobus je potom plný na prasknutie.
Starostky z oboch obcí sú zúfalé. Okrem iného sa obávajú aj o bezpečnosť detí z ich obcí. Medzi deťmi sú totiž aj také, čo navštevujú ešte len materskú školu. "Niekedy je autobus natrieskaný doslova na prasknutie. Niektoré deti doň vôbec nevojdú. Ostatné sú natlačené v autobuse medzi dospelými. Keby došlo nedajbože k nejakej nehode, nechcem si predstaviť, ako by to dopadlo," myslí si starostka Ruskej Vôle nad Popradom Tatiana Budajová. Za pravdu jej dáva i jej kolegyňa z Obručného Danka Uhrinková. Ako nám povedala, ráno je to lepšie, pretože chodí viac spojov.
Starostky prosili odbor dopravy Krajského úradu v Prešove, aby spoje posilnili. Nestalo sa tak. Nie sú vraj peniaze.
Zdá sa, že pomôcť nemôže ani dominantný prepravca v tomto regióne spoločnosť Bus Karpaty zo Starej Ľubovne. Dopravný manažér Juraj Glonek tvrdí, že firma by spoj posilnila, ale nemá k dispozícii ďalšie autobusy. "Ráno i poobede, keď sa končí vyučovanie máme všetky vozidlá vonku. Navyše v okrese je problémom to, že z každej strany je pred Starou Ľubovňou veľká dedina, kde nastupuje veľa ľudí. Či je to Hniezdne, alebo z druhej strany Nová Ľubovňa. Tam je podobný problém so školským spojom. V prípade Obručného a Ruskej Vôle nad Popradom sme to zariadili tak, že školáci majú prednosť nástupu pred ostatnými cestujúcimi. V Novej Ľubovni posunieme školský spoj skôr o päť minút dopredu. Počítame, že od 15. decembra, keď sa mení cestovný poriadok, to v ňom bude zakomponované," reagoval na ponosy starostiek dopravný manažér Bus Karpaty.
J. Glonek zároveň vyslovil kritiku aj smerom k vláde. Podľa neho sú autobusoví dopravcovia voči železniciam diskriminovaní. "Železničiarom vykrýva štát výkony vo verejnom záujme vo výške 7 miliárd korún. Pritom železnice prepravujú iba 20 percent všetkých cestujúcich. Nám platí iba jednu miliardu, pričom my prepravíme zvyšných 80 percent ľudí," konštatoval na záver prepravný manažér.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš