Zarážajúcim faktom v tomto prípade však je, že rampa stála 276-tisíc korún. Peniaze na jej zhotovenie poskytol Protidrogový fond v Bratislave, ktorý každý rok dostáva peniaze zo štátneho rozpočtu. Znamená to, že na rampu, ktorá hrdzavie za plotom, sme sa pozberali aj my všetci.
Históriu rampy začalo písať v roku 1998 miestne občianske združenie Pomoc všetkým. "Chodili za mnou chlapci skejtbordisti, že nemajú priestor pre realizáciu. Naše občianske združenie preto oslovilo s projektom bratislavský Protidrogový fond. Následne sme U-rampu dali zhotoviť v krompašskej fabrike SEZ Inžiniering," spomína predsedníčka občianskeho združenia Pomoc všetkým Bc. Milada Wembo.
Ako ďalej dodala, ich združenie však nedisponovalo pozemkom, kde by rampa mohla stáť. Jediným východiskom bolo preto darovať ju mestu. "Mesto má totiž v rozvojovom programe výstavbu in-line parku. Darovacím aktom prebrali zodpovednosť za ďalší osud rampy. Veľmi ma mrzí, že magistrát sa takto stavia k hodnotám a rampa hrdzavie nevyužívaná niekde za plotom," povedala svoj názor M. Wembo.
O momentálnom osude U-rampy je informovaný aj Protidrogový fond v Bratislave. "Vlani sme boli na tento stav upozornení občianskym združením z Popradu. O rampu majú totiž záujem a chcú ju presunúť do skateparku v Prešove. Čo sa týka Spišskej Novej Vsi, nie je v našej právomoci prinútiť mesto v tejto veci konať," informoval nás riaditeľ Ing. Miroslav Žufa.
Mesto však zastáva v tomto prípade názor, že U-rampa nespĺňa potrebné bezpečnostné kritériá. Hneď po darovaní ju mládež mala k dispozícii v areáli miestneho futbalového ihriska. "Došlo tam k niekoľkým úrazom, preto sme rampu demontovali. Nie som síce v tejto oblasti odborník, videl som však U-rampy v iných mestách a aj štátoch. Každá z nich však mala najnižší bod na úrovni terénu," vysvetlil primátor Spišskej Novej Vsi Ing. Karol Mitrík.
Momentálne teda mesto v žiadnom prípade neplánuje rampu sprístupniť skejtbordistom ako samostatný objekt. Teoreticky by mohla byť v prevádzke iba ako súčasť in-line parku. "Vybudovanie parku je však nákladná záležitosť a mesto nemá na takýto projekt peniaze. Pre ilustráciu, iba spevnenie plochy s výmerou jeden meter štvorcový stojí 1 200 korún," argumentoval K. Mitrík.
Zhodou okolností v tomto istom čase ako spišskonovoveská rampa do užívania bolo dané aj navlas rovnaké zariadenie v Krompachoch. Tiež naň poskytol peniaze Protidrogový fond, a to na žiadosť mesta. Obidve rampy zostrojil ten istý výrobca. "SEZ Krompachy si za montáž U-rampy na mieste, kde by mala stáť, pýtali 25-tisíc korún. Krompašania zaplatili, mesto Spišská Nová Ves však montovalo rampu samo," odpovedala M. Wembo na otázku, prečo rampa nespĺňa bezpečnostné kritériá.
Primátor však s týmto argumentom nesúhlasí. Podľa neho o osude U-rampy rozhodol samotný výrobca. "Samotná montáž nebola úkonom, ktorý by musel vykonávať odborník," skonštatoval primátor.
Kým kompetentní v Spišskej Novej Vsi sa nevedia dohodnúť, rampa v Krompachoch slúži mladým skejtbordistom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš