sezóna potvrdila, že s novým know how sú konkurencie schopným výrobcom.
Po istom útlme nastal v areáli spoločnosti čulejší výrobný ruch na jar, a tak nás s odstupom času zaujímalo, aké zmeny sa udiali. Oslovili sme preto obchodného riaditeľa Ing. Ondreja Mateja.
"Vychádzali sme z pripravených analýz spoločnosti a ľudských zdrojov a za takmer šesť mesiacov sa nám v porovnaní s polrokom 2001 podarilo zvýšiť medziročný nárast výroby vlastných výrobkov o 19 percent. Zakontrahované objednávky sú zárukou, že do konca roka sa bude výroba zvyšovať. Vzrástol tiež priemerný počet zamestnancov o 40 percent. Po dlhšom období stagnácie sa podarilo zvýšiť priemerné mzdy o 9 percent," uviedol.
Hoci sme nepochybovali o odberateľoch na domácom trhu, zaujímalo nás, či sa im podarilo zvýšiť aj export mrazených výrobkov. Tie, ako sa mnohí mali možnosť presvedčiť zmenili kvalitu inovovanou receptúrou, ale aj rôznorodosťou. V súčasnosti totiž vyrábajú až 54 druhov v lákavejších obaloch. Ako sme sa dozvedeli, aj v týchto dňoch intenzívne pracujú na príprave nového náročnejšieho výrobku pre labužníkov. Ten by sa mal dostať na trh začiatkom októbra. "Oproti vlaňajšku sa nám podarilo zvýšiť export do Českej republiky o neuveriteľných 300 percent. Tiež sme zvýšili predaj na domácom trhu tak, že sme razantnejšie rozvinuli spoluprácu s obchodnými reťazcami a maloobchodmi." Podčiarkol tiež, že nezvýšili ceny.
V súvislosti s exportom spomenul špecifickú situáciu na maďarskom trhu, kde konkurenčná spoločnosť už pred rokmi podchytila takmer celý trh a presadiť sa na ňom nebude jednoduché. Napriek tomu sa o to pokúsia. Keď nás zaujímali aspoň rámcové finančné ukazovatele v rámci investícií, neodpovedal priamo. "Projekty sa ešte len tvoria a upresnia sa v októbri, prípadne v novembri. Už teraz však uvažujeme o vytvorení takých podmienok, aby nás podmienky trhu Európskej únie nezaskočili."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš