ktorú TV Poprad naživo vysiela pravidelne v nedeľu popoludní. Podľa informácií Tatranského denníka sa tak stalo na príkaz primátora mesta Poprad Štefana Kubíka (na snímke). Ten bol hosťom relácie 25. augusta. Vtedy priame telefonické otázky divákov v relácii vôbec nezazneli, hoci v predošlých vydaniach sa diváci mohli za pomoci telefonického aparátu položiť otázku priamo.
Riaditeľ TV Poprad Dušan Vlčko tvrdí, že v tom čase nešlo o príkaz "zhora", ale iba o technickú záležitosť. Telefonické otázky sa nahrávali na záznamník, z ktorého sa potom mali púšťať hosťovi relácie. "Nešlo o žiadnu manipuláciu. Rozhodli sme, že bude lepšie, keď sa divácka otázka zaznamená na záznamník. Moderátor vtedy nestihol pre krátkosť času otázky zo záznamníka pustiť. Týmto sme chceli výjsť v ústrety najmä divákom. Priame telefonické otázky často hostí vyrušovali. Pre neustále vyzváňanie sa nemohli sústrediť na odpovedanie otázky," argumentuje D. Vlčko.
Riaditeľ zároveň dodal, že znenie otázky nebolo na záznamníku nijako upravované. Vzápätí však podotkol, že nahrávaním otázok sa chcela TV Poprad vyhnúť tomu, aby v relácii neodzneli na adresu hostí hanlivé výrazy a invektívy. Šéf TV Poprad argumentoval navyše aj práve prebiehajúcou predvolebnou kampaňou. Na koniec nášho rozhovoru sme sa dozvedeli, že v ďalšej z relácii sa budú divácke otázky písať na lístočky. "Tento systém sme tu už mali a bol podľa môjho názoru dobrý," vysvetlil D. Vlčko.
Striktnejšie začali dodržiavať interné smernice o poskytovaní informácii aj pracovníci Mestského úradu. Presvedčili sa o tom minulý týždeň niektorí novinári. Keď chceli osloviť vedúcu niektorého z odborov, tá ich najprv odkázala na primátora, alebo na prednostu MsÚ. Dovtedy sa k informáciám dostali i bez predošlého oznámenia. Od vedúcej odboru výstavby a životného prostredia Jany Homovej sme sa dozvedeli, že toto nariadenie nie je žiadnou novinkou.
"Niektoré informácie môžu poskytovať aj bez odklepnutia vedúci jednotlivých odborov. Viete veľmi dobre, že aj keď žiadate o nejaké informácie vy, opýtam sa vás, čoho by sa mali týkať a buď sa dohodneme na stretnutí, alebo mi zavoláte neskôr. Medzitým informujem pána prednostu, že ste ma oslovili a čo potrebujete. Ináč vždy postupujeme podľa Zákona o poskytovaní informácii," vysvetlila postup vedúca odboru.
Novinár, ktorý si neprial byť menovaný vyslovil názor, že tento postup mesta a správanie prvého muža mesta vzišiel potom, čo niektoré médiá uverejnili informáciu o tom, kto je nájomníkom kontroverznej benzínovej pumpy v širšom centre mesta, proti výstavbe ktorej petíciou protestovali obyvatelia bloku Váh.
O reakciu na našu informáciu sme telefonicky požiadali aj samotného primátora Popradu. Jeho sekretárka nám však povedala, že informácie poskytuje pán primátor iba v rámci pravidelných tlačových konferencií. Otázky mu vraj máme položiť tam.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš