ibudnú plánované štyri pruhy.
POPRAD. Správca mosta s jeho opravou už nemohol čakať. "Most dosiahol v havarijnej stupnici najvyšší stupeň. Ako most mohol hocikedy skončiť a byť odstavený," povedal v júni na začiatku rekonštrukcie riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovskej župy Vladimír Kozák. Zároveň vtedy spresnil, že pre kritický stav mosta nemožno predpokladať, aké rôzne prekvapenia a hrozby ešte odkryje a dokedy potrvá oprava.
Pasovali sa s káblami
Od júna ubehol nejaký čas. Odkryl nakoniec most nejaké zásadné prekvapenia, ktorých sa cestári obávali?
"Veruže áno. V moste sme objavili telekomunikačné vedenie v nevyhovujúcom stave. To isté nastalo pri elektrickom vedení. Tieto problémy sa museli za pochodu stavby v spolupráci so správcami sietí odstrániť," povedal Kozák.
Začali sanovať spodok
Odborníci stavbu zaraďujú k technicky náročnejším a nezvyčajným. Dilatačné zariadenia alebo oceľové platne, od ktorých závisia mosty, sa počas prevádzky nevymieňajú každý deň. "Skončili sme prvé dve etapy, práve ideme do tretej," spresňuje Kozák. Ani posledná etapa opravy telesa v dezolátnom stave neposkytne stavbárom oddychový čas. "V tejto fáze sa sústreďujeme na sanáciu spodnej časti mosta a jej betónových súčastí. Časti sú veľmi zvetrané, obmena je i tu nevyhnutná."
Vodičov poteší koniec mesiaca
Kým pre ťažko odhadnuteľný vývoj stavby na jej začiatku cestári nevedeli určiť presný termín obnovenia dopravy bez obmedzení, dnes je už termín známy. "Ak sa naozaj nič nepredvídané nestane, kompletný povrch cesty na moste motoristom odovzdáme do 30. septembra," povedal riaditeľ Kozák. Ostatné práce mimo vozovky mosta budú pokračovať.
Pruhy navyše zatiaľ nebudú
S dobru správou o skrátení termínu dopravných obmedzení na moste prichádza i jedna menej veselá. Oproti na jar ohlásenému zámeru na opravenom moste nebude možné prechádzať v štyroch pruhoch. "Tu bol projekt nadviazaný na stavbu nového okrúhleho odjazdu pri hoteli Poprad," vysvetľuje Kozák. Investorom nového objazdu, ktorý mal spájať ulice Bernolákovu, Partizánsku a Slovenského odboja, je investor stavebného projektu Horse. Jeho stavba sa pre hospodársku krízu spomaľuje. Takto sa pre technickú nadväznosť odkladajú i štyri pruhy na moste.
Niektorí sa nevedia dočkať
Správa údržby ciest PSK si pochvaľuje, že napriek frekvencii premávky na špičkovom dopravnom uzle opravu nesprevádzali žiadne vážne kolízie. Vodiči sa však na koniec opravy i tak tešia. "Myslím, že sa to dalo prežiť. Autá sa nejako vždy zaradili tam, kam sa mali. Na skončenie prác sa však teším," hovorí Richard H.
Inak veľkú opravu vníma Slavomíra Z. "Chodím tadiaľto každý deň. Stavba spôsobuje veľké zápchy a stres. Dokončenia stavby sa neviem dočkať," povedala.
Pod mostom. V týchto dňoch sa oprava sústreďuje na dolné časti uzdravujúceho sa betónového pacienta.
Foto: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš