Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

V Tatrách hrozí kvôli parkovaniu drahšia lyžovačka

Po piatich sezónach, keď sa vo Vysokých Tatrách počas zimy nevyberalo parkovné, hrozí zmena. Kľúčoví aktéri sa nevedia dohodnúť, kto má projekt bezplatných lyžiarskych parkovísk finančne vykryť.

Dôjde k dohode? Ak nie, lyžovačka bude drahšia. Tatranci za celodenné parkovanie vyberajú 5 až 6 eur.Dôjde k dohode? Ak nie, lyžovačka bude drahšia. Tatranci za celodenné parkovanie vyberajú 5 až 6 eur. (Zdroj: Tomáš Tišťan)

Mesto zápasí s finančnou krízou, podnikatelia váhajú. Ak nedôjde k dohode, hrozí, že lyžiari odídu inde.

VYSOKÉ TATRY. Do Tatier predtým nepoznaný pojem bezplatných parkovísk počas zimy priniesla veterná kalamita v roku 2004. "Týmto krokom sme po katastrofe chceli prilákať ľudí, aby Tatry neopustili. Inšpirovali nás rakúske strediská, kde to je samozrejmosť," vysvetlil Peter Chudý z tatranského Združenia cestovného ruchu.

Na dobré si zvykli

Po piatich sezónach, keď si lyžiari na bezplatné parkovanie už zvykli, hrozí, že všetko sa vráti do starých koľají. Mesto Vysoké Tatry odmieta prestať vyberať poplatky bez náhrady, hoci nápad sa podľa neho osvedčil. Stratu z výberu poplatkov doteraz mestu finančne kompenzovali Tatranské lanové dráhy a 1. Tatranská. Tentoraz sa však zúčastnení nevedia dohodnúť. Sporia sa, kto všetko a koľko má mestu platiť.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Chcú, aby platili viacerí

Tatranský primátor Ján Mokoš informoval, že veľkí hráči chcú tentoraz ďalších partnerov. "Žiadajú, aby platili viacerí, ktorí z toho profitujú. Hotely, lyžiarske školy, reštaurácie, bufety," menoval primátor, ktorý stále dúfa v dohodu. Ak k nej nedôjde, ostáva podľa neho len jediná možnosť. "V čase krízy a drastických výpadkov podielových daní si nemôžeme dovoliť ostať bez náhrady. Naši ľudia nesmú trpieť za to, že žijú v horách," povedal Mokoš.

TLD: Ide o princíp

Riaditeľ Tatranských lanových dráh zo skupiny J&T Dušan Slavkovský hovorí, že snaha zapojiť do platieb pre mesto ďalšie firmy nie je vecou finančnej krízy, ale princípu. "Projektom, keď sme platili ako jediní, sme chceli naštartovať a ukázať dobrú myšlienku. Nie to, aby z toho vznikla samozrejmosť," vysvetlil Slavkovský. Znovuzavedenie parkovného považuje za krok späť.

Rovnako uvažuje riaditeľ strediska Parksnow z portfólia 1. Tatranskej Peter Tomko: "Rokovania ešte prebiehajú, môžu dopadnúť tak alebo onak."

Skryť Vypnúť reklamu

Sorea: Mestu už platíme!

Majiteľ Penziónu v ihličí v Dolnom Smokovci Bohumír Kosmák by bol ochotný priplácať. "Ale primerane k našej veľkosti. Parkoviská sú zadarmo všade, od Nového Zélandu po Rakúsko."

Majiteľ lyžiarskej školy T-Ski Jaroslav Pavelka zase hovorí jednoznačné nie: "Títo veľkí hráči profitujú takmer z monopolného postavenia. Preto je logické, že platia oni. Ak by znížili lístky na vlek z 30 na 16 eur, môžeme sa o tom začať baviť."

Rovnako skeptická je aj Silvia Čižiková zo siete Sorea, ktorá v Tatrách prevádzkuje niekoľko hotelov. "My mestu už platíme poplatky za ubytovanie. Ide o veľké peniaze. Takto by sme platili dvojnásobné dane."

Hudáč: V Bratislave 15 minút za 2 eurá

Podľa tatranského prednostu Juraja Hudáča sa význam parkovísk zadarmo preceňuje. "Minule som v Bratislave za 15 minút parkovania platil 2 eurá. Chcem tým len povedať, že sa platí všade, nič iné. Keď idem na lyžovačku, zaujímajú ma najmä ceny vlekov a snehové podmienky," povedal. Dodal, že proti myšlienke nie je, v ťažkých časoch sa však musí myslieť aj na tatranské škôlky, dôchodcov a ďalšie sociálne služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 227
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 10 802
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 996
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 043
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 875
  6. Po Slovensku na motorke 6 800
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 117
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 359
  9. Crème de la crème po slovensky 3 229
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 703
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kajetána Kičuru privádzajú na Špecializovaný trestný súd v Banskej Bystrici.

Kičura zostáva vo väzbe, bráni sa slabo.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Kajetán Kičura je vo väzbe od apríla.


a 2 ďalší 6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop