POPRAD. Spotrebitelia nespokojní s akýmkoľvek tovarom či službami sa nemusia obrátiť len na súd. Využitím spotrebiteľského centra si môžu ušetriť trovy súdneho konania i čas. Centrum najskôr osloví so sťažnosťou predajcu a dodávateľa. "Ak sa s nimi nedohodneme, až potom kontaktujeme výrobcu. Stretneme a porozprávame sa. Hľadáme riešenie. Prizveme si k tomu znalcov," uviedla vyjednávačka z Ombudspot centra Renáta Dolanská. Približne v deväťdesiatich percentách dospejú k dohode mimo súdov.
"Zistili sme, že spotrebiteľovi nestačí podať len suché informácie a odporúčania na zákony. Tu im vysvetlíme, ako to všetko funguje v praxi. Náš tím sme posilnili o právnu zložku," povedala ombudsmanka spotrebiteľských práv Helena Mezenská.
Medzi najčastejšie starosti spotrebiteľov patria problémy s obuvou, plastovými oknami, plávajúcou podlahou, šijacimi strojmi, detskými kočiarmi. Výnimkou nie sú ani úvery, zmluvy s operátormi, či podomový predaj. Mesačne im príde až štyridsať rôznych podnetov.
Bezplatné spotrebiteľské centrum podporuje finančný mechanizmus EHP, nórsky finančný mechanizmus a štátny rozpočet. So všetkými ťažkosťami vám poradia na prízemí popradského úradu práce v utorky od deviatej do tretej a v piatky od jednej do štvrtej.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš