Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 20. január, 2018 | Meniny má Dalibor

Sane na ceste z Hrebienka tolerujú, kolobežky nie

Niektorí Tatranci nechápu, prečo kompetentní v lete brojili proti horským kolobežkám a v zime na tej istej trati dávajú plnú zelenú sánkam. Cesta z Hrebienka do Starého Smokovca sa tak znova stáva predmetom hádok medzi podnikateľmi, mestom a lesníkmi.

Sánkovanie je zábava, kým sa nič nestane.(Zdroj: toti)



STARÝ SMOKOVEC. Tatranský podnikateľ Jaroslav Pavelka hovorí, že na kontroverznej ceste je rovnako za spúšťanie sánok aj kolobežiek. V oboch aktivitách sám podniká.

Otázky

Nechápe však, prečo v lete mesto so štátnymi organizáciami podľa neho robili všetko preto, aby jazdy kolobežiek z Hrebienka stopli a dnes v zime tolerujú sane. "Môžeme sa len pýtať a rozmýšľať, čo môže stáť za tým, že mesto k dvom podobným veciach pristupuje tak zásadne rozdielne. Čí to môže byť záujem," pýta sa Pavelka.

Porovnáva sane

Pavelka argumentuje, že bezpečnosť jazdy na saniach nie je oproti kolobežkám väčšia. "Kolobežka má dve brzdy, sane ani jednu. Brzdná dráha na klzkej zľadovatenej ploche môže byť aj 200 metrov. Rovnako je zhoršená v zime oproti letu pre auto," hovorí Pavelka.

Podľa neho na úseku v minulosti boli na saniach smrteľné úrazy. Pavelka upozorňuje najmä na nebezpečenstvo kolízií áut so sánkami. "Na ceste je zákaz, autá však premávajú. Robí sa dosť, aby tade nechodili? Ak dôjde k zraneniu, bude neskoro," myslí si Pavelka.

Novák: Je tam zákaz

Peter Novák z tatranskej radnice, ktorý má riešenie problému cesty na starosti, hovorí, že vjazd áut na cestu zakazuje dopravná značka. Polícia v rámci svojich možností na to podľa neho dohliada. "Nemožno tam na celý deň postaviť policajta. Vodič musí vedieť, že tam nesmie ísť."

V budúcnosti po stanovení režimu používania cesty nevylúčil prísnejšiu kontrolu.

Režim zatiaľ v nedohľadne

Novák tvrdí, že cieľom mesta je vytvoriť taký režim používania cesty, ktorý by zabezpečil maximálnu bezpečnosť používateľov a zároveň dal priestor aj športovým aktivitám. "Zainteresovaných strán a účelov cesty je však veľa. Dohoda sa preto rodí ťažko a pomaly," povedal Novák.

Do rokovania vstupujú chatári, lesníci, hotelieri, ochranári či prevádzkovatelia kolobežiek. Cesta je využívaná na lesné hospodárstvo, ochranu prírody a turizmus. Pozemky pod cestou vlastní jedna súkromná firma a štát. Samotnú cestu zase mesto.

"Paradox nie"

Novák priamy paradox v tolerovaní sánkovania a zákazu kolobežiek nevidí. "Mesto nie je proti samotným kolobežkám. Ide o to, že štátni lesníci sa ako správca cesty dohodli o používaní saní, kým o kolobežkách nie," povedal Novák.

Prečo v jednom prípade dohoda áno, v druhom nie? Odpovedá Peter Spitzkopf zo Štátnych lesov TANAP-u. "My primárne riešime povolenie vjazdu áut. Najskôr musíme stanoviť režim pre cestu oprávnených užívateľov, ako sú chatári a hotelieri na Hrebienku, až potom logicky sa dajú riešiť ďalšie veci," povedal Spitzkopf.

Kým kolobežky vyvážajú autá, sane si nosia jazdci lanovkou. Spitzkopf to rovnako za paradox nepovažuje. Jeho organizácii legislatíva kompetencie priamo rozhodnúť o zákaze kolobežiek či saní nedáva. Pravdepodobne ani žiadnemu inému verejnému orgánu.

Neprehliadnite tiež

Nová štvrť na Terase sa rozrastá, doprava však vyriešená nie je

Ďalšia prístupová cesta je nevyhnutná, lebo pribúda obyvateľov aj áut.

Zostanú stĺpy uprostred chodníka?

Výstavba dopravného napojenia, zdá sa, ešte zamotá hlavu mestu aj pri výmene trakčných stĺpov, lemujúcich Triedu SNP.

Rozhovor

Milan Majerský: Prešov je krásny, ale v Levoči je moje srdce

Prešovský župan sa sťahovať z Levoče nechce.

Vydávali kňazom falošné doklady, skončili v base

Levočania Martin Hritz a Fridrich Fritz sa snažili pomôcť.

František Dénes zdolával štíty aj v požehnanom veku

Jeho zásluhou máme napríklad chodník na Tatranskej magistrále.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 796
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 783
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 043
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 926
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 434
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 240
  7. Kam do tepla v januári? 2 227
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 984
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 875
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 137

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop