Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky
PRI PLAVÁRNI VZNIKNE HLUCHÝ LIEVIK

Cestári už môžu stavať popradskú štvorprúdovku

Cestári už môžu začať stavať štvorprúdovku z centra Popradu do Matejoviec. Oneskorenie stavby spôsobila neochota vlastníkov predať štátu pozemky.

Bližšie do centra. Nová štvorprúdovka sa začne tesne za železničným nadjazdom pri zimnom štadióne. Pod ním bude krátke úzke miesto lievika.Bližšie do centra. Nová štvorprúdovka sa začne tesne za železničným nadjazdom pri zimnom štadióne. Pod ním bude krátke úzke miesto lievika. (Zdroj: Tomáš Tišťan)

Problémy ešte môže vyvolať vznikajúci obojstranný dopravný lievik, ktorý vznikne na hluchom mieste pod vlakovým nadjazdom pri plavárni.

POPRAD. Správa o začatí stavby vodičom prináša nádej, že narastajúce dopravné zápchy v tejto časti mesta o čosi ustanú. V rannej a poobedňajšej špičke tu býva situácia kritická.

Zdržanie

Stavba štvorprúdovky do centra už od dokončeného krátkeho štvorprúdového úseku pod diaľničným mostom sa mala naplno stavať už minulý rok. Zdržanie nastalo pre neochotu vlastníkov vzdať sa troch parciel s celkovou výmerou 214 metrov štvorcových.

"Vlastníci využili svoje právo a v procese sa odvolávali. Pozemky sa potom vyvlastňovali," informovala Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest.

Skryť Vypnúť reklamu

Nadjazd nepustí

Cestári tak maximálne do konca budúceho roka jestvujúcu štvorprúdovku predĺžia o 1,4 kilometra od diaľnice ku železničnému nadjazdu pri plavárni. Na úseku vyrastú tri svetelné križovatky. Obchádzky sa kvôli stavbe nepredpokladajú. Vodičov ale obmedzí najmä znížená rýchlosť.

Dokončením stavby sa naplní sen popradských vodičov o súvislej štvorprúdovke z Matejoviec až ku veľkému kruhovému objazdu. Jediným hluchým miestom bude niekoľko metrov pod najazdom, kde jeho šírka cestu na štyri pruhy rozšíriť jednoducho nedovolí.

Expert: Len neznížiť rýchlosť

Mnohí vodiči sa obávajú, že práve takýto dvojstranný dopravný lievik na mieste spôsobí nové zápchy a ďalšie problémy. Dopravný expert Jozef Drahovský tvrdí, že problémom sa dá vyhnúť. "Dôležité je, aby sa v úzkej časti lievika neznížila rýchlosť. Lebo i z fyziky vieme, že tam voda tečie rýchlejšie," povedal.

Podľa experta práve v úzkej časti lievika je znižovanie rýchlosti na Slovensku národným zvykom. "Hoci na to nebýva dôvod a v zahraničí sa práve tomuto zámerne vyhýbajú."

Druhým odporúčaním Drahovského je na miesto nasadiť dopravnú značku o zipse. "Tá vodičov upozorní, aby si pred vstupom do lievika udržali odstup a vodičom z druhého pruhu umožnili takzvané zipsovanie. Tak môže premávka zostať relatívne plynulá."

Skryť Vypnúť reklamu

Do roku 2014 určite nie

Cestári tvrdia, že sú pripravení cestu rozšíriť aj pod nadjazdom, ak ho železnice upravia. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) potvrdili, že rekonštrukciu nadjazdu plánujú. Skôr ako v roku 2014 to však nebude. "Nadjazd plánujeme upraviť v rámci veľkej rekonštrukcie trate Liptovský Mikuláš - Poprad – Krompachy. Začiatok prác je reálny až v ďalšom plánovacom období po roku 2014," informoval riaditeľ odboru expertíz ŽSR Daniel Maruniak. Železnice chcú na veľký projekt získať peniaze z európskych fondov. Na projektovej príprave už pracujú.

Do Stráž a Soboty ľahšie

O prísľube železníc upraviť nadjazd hovorí aj popradský primátor Anton Danko (nez.): "Ale aj keby sa tak skoro nerekonštruoval železničný nadjazd, treba vybudovať štvorprúdovú cestu so semaformi, ktoré vyriešia sporné križovatky do Stráž, k Aquacity a do Spiškej Soboty." Podľa neho dnes ťažko presne určiť intenzitu efektov dopravného lievika.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 238
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 472
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 700
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 537
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 536
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 220
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 337
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 275
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 185
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 088
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Záchranárka: Keby bola jediná voľná sanitka, išla by skôr k infarktu, ako ku covidu

V službe sa nenajeme aj dvanásť hodín, na toaletu sa dostaneme po piatich hodinách.

Tréner Livio Magoni a Petra Vlhová.
Výroba televízorov vo fabrike UMC v Novom Meste nad Váhom.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop