VEĽKÁ LOMNICA. Na miesto okamžite prišli dve zásahové autá kežmarských hasičov a oheň zlikvidovali. Vodička po uhasení auta nahlas zauvažovala, či nemala radšej otvoriť kapotu auta, a tak začať hasiť. Hasiči poskytli jednoznačnú odpoveď. "V žiadnom prípade nie. Tým by došlo k prístupu kyslíka a oheň by vzbĺkol ešte viacej," povedal hasič. Auto treba začať hasiť so zatvorenou kapotou.
Vypnúť motor
Druhú zásadnú radu pridáva automechanik Ľubomír Fabíny z popradského servisu Autonova. Po vypuknutí požiaru treba okamžite vypnúť motor. "Tým zamedzíme prístupu paliva, ktoré je vysoko horľavé," povedal.
Podľa Fabínyho najčastejšou príčinou vzbĺknutia motora môže byť poškodenie palivových hadičiek, skrat v kábloch, prestarnuté káble s poškodenými obalmi, či únik oleja na výfuk. "Všeobecne, ak sa uhľovodíky dostanú do kontaktu s horúcimi časťami motora," dodal.
Výnimočná a závažná vec
Fabíny upresňuje, že prípad vznietenia motora je veľmi výnimočný. "Ide o zriedkavý a veľmi závažný jav, ktorý sa okamžite hlási výrobcovi, aby sa zistilo, čo sa mohlo stať."
Väčšia pravdepodobnosť takejto udalosti je pri starších autách. Tu podľa Fabínyho rovnako technická, ako aj emisná prehliadka by mala efektívne odhaliť tieto riziká a vznieteniu preventívne zamedziť. "Ak predsa len sú, šikovnejší vodič, ktorý sa trochu vyzná, si ich pod kapotou všimne a vyhľadá pomoc."
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš