Korzár logo Korzár Spiš

Podtatranci vo veľkom míňajú za školské pomôcky

Rodičia pod Tatrami nakupujú školské potreby so svojimi ratolesťami vo veľkom. So zoznamom v ruke hľadajú či diktujú predavačkám, čo všetko ich deti na štart do nového školského roka potrebujú.

Elena Treskoňová so Sendy využila zľavy v dvoch veľkých obchodoch.Elena Treskoňová so Sendy využila zľavy v dvoch veľkých obchodoch. (Zdroj: Marie Melníková)

Z obchodov odchádzajú s plnými taškami a prázdnymi peňaženkami. Dilemou zostáva, či nakupovať v hypermarkete, alebo klasickom papiernictve.

POPRAD. Názory na to, či nakúpiť školské veci vo veľkom obchode, alebo menšom papiernictve, sa rôznia. Podľa Popradčanky Lucie Mačugovej je výhodnejší nákup v hypermarkete: "Tovar je tu o dosť lacnejší."

U Martiny T. síce cena nerozhoduje, no zo zvyku nakupuje tiež v obchodnom reťazci. Zuzana Šimkaninová z Popradu hovorí, že v supermarkete je lepší výber.

Elena Treskoňová so štvrtáčkou Sendy využila ponuku zliav v dvoch veľkých obchodoch a školské potreby nakupovala na dvakrát: "Zoznam, ktorý dcéra dostala, ma vyšiel dokopy na približne 80 eur, čo je veľmi veľa. Dnes robia zošity komerčne, s rôznymi rozprávkovými motívmi, ktoré sú oveľa drahšie. Sendy ma prehovárala, že nechce obyčajné zošity."

Naopak, Popradčanka Anna Michalcovská s tretiačkou Nikolkou nakúpila v menšom papiernictve: "Mám tu známu, pri ktorej si nakúpim aj pokecám. Veľa vecí zostalo dcére z predošlých rokov, dokúpili sme iba zošity, perá, pastelky, tempery a tuš. Vyšlo ma to do dvadsiatich eur."

Podobne zaobstarala pomôcky pre svojho syna Filipka aj Žaneta Majkutová z Popradu. "Gro som vzala v papiernictve. Predavačka je tu veľmi ochotná a pomôže mi. Niektoré drobnosti sme s manželom nakúpili v Poľsku, ale aj hypermarkete." Žaneta vybavovala druháka. "Teraz som minula oveľa menej ako vlani, no napriek tomu je to veľký zásah do rodinného rozpočtu."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Kradnú" hypermarkety papiernictvam zákazníkov?

V jednom z popradských papiernictiev ľudia nakupujú už od začiatku prázdnin, denne tu obslúžia približne 50 rodín, no doteraz žiadny nával nezaregistrovali. Predavačka Anna Rothová hovorí, že tento rok cítiť výrazný pokles zákazníkov: "Myslím, že ľudia chodia vo veľkom nakupovať do hypermarketov, asi naozaj nemajú peniaze." Dodala, že aj keď ľudia zháňajú veci v obrovských reťazcoch, často sa do ich malého papiernictva vrátia. "Všetko, čo potrebujú, tam nekúpia, nikto im tam nevie poradiť, kde čo je a podobne," doplnila Anna. Ona sama niekedy obsluhuje zákazníka pol hodiny, iní nakúpia aj za desať až dvadsať minút. "Závisí to od náročností detí. Trošku to brzdia aj zošity s rôznymi motívmi, ktoré si decká vyberajú."

SkryťVypnúť reklamu

Rodičia nakupujú podľa finančných možností

Ťažko povedať, do akej miery u zákazníkov rozhoduje cena. "Čím viac detí v rodine, tým berú jednoduchšie potreby. Navštívila nás napríklad mamka a vzala jedny sedemdesiatcentové vodové farby, ktoré si budú striedať dvaja súrodenci," uviedla Rothová.

Ako vo veľkých obchodoch, tak i v klasickom papiernictve lákajú v auguste a septembri zákazníkov na akcie. Ceny sa u nich vraj oproti vlaňajšku nezmenili. Na porovnanie, najviac vraj vyjdú zošity pre stredoškoláka. Rodičia za ne zaplatia asi 50 eur, deti na druhom stupni potrebujú zošity do 20 eur a žiakom prvého stupňa nakúpite za 15 eur.

Porovnávali sme aj sumy za školské tašky pre prváčikov. V papiernictve sme našli najlacnejší batoh za 23,48 eura a najdrahší za 105. V popradskom nákupnom centre sa ceny za tašky pohybovali od 19,99 eura do 89,90 eura.

Dozvedeli sme sa, že mnoho našincov chodí nakupovať napríklad oblečenie pre svojich školákov aj do Poľska.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 30 273
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 631
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 427
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 540
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 795
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 359
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 107
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu