Korzár logo Korzár Spiš

Pri závorách vo Veľkej Lomnici na vodičov číha nebezpečenstvo

Križovatka vo Veľkej Lomnici robí vodičom problémy. Vo výhľade im zavadzia domček, ktorým sa obsluhujú závory. Musia sa preto posúvať až na koľajnice, kde môžu ostať visieť pre hustú premávku na hlavnej ceste.

Pred závorami. Vodič nemá výhľad na hlavnú cestu. Každý centimeter dopredu však už posúva auto pod závory.Pred závorami. Vodič nemá výhľad na hlavnú cestu. Každý centimeter dopredu však už posúva auto pod závory. (Zdroj: toti)

Železnice tvrdia, že domček posunúť nemôžu.

POPRAD. Vodič Stanislav Dubík pokladá križovatku za najnebezpečnejšiu v celom okrese: "Pri ceste autom volím radšej dlhšiu obchádzku, čím strácam benzín aj čas. Chodiť tade pravidelne znamená vyrábať si šediny."

Križovatka tvaru T vo Veľkej Lomnici spája hlavný ťah z Popradu do Kežmarku s cestou do Vysokých Tatier. Súbežne s hlavným ťahom vedie železničná trať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problém má vodič prichádzajúci z Tatranskej Lomnice. Pri vstupe na hlavnú cestu musí dať prednosť v jazde. Pri zisťovaní, či neprichádza auto z ľavej strany od Kežmarku, mu vo výhľade bráni železničná kocka. Takzvaný reléový domček, ktorým sa obsluhujú závory.

SkryťVypnúť reklamu

Ocitajú sa na koľajniciach

Keď vodič zastane pred železničnými závorami, kde je stopka, zľava toho veľa nevidí. "Vodiči intuitívne, najmä tí, čo miesto nepoznajú, idú viac dopredu, aby si zlepšili výhľad. To už ale stoja časťou auta pod závorami. Odhadujem, že každé desiate auto na koľajach zastane aj celé. Pre hustú premávku sa neraz na cestu dostať nemôže, ostane na koľajach a závory sa môžu hocikedy spustiť. Hrozí zrážka s vlakom, ktorá môže mať fatálne dôsledky," vysvetlil nám vodič Milan z Veľkej Lomnice.

Miestni žiadajú okamžitú nápravu. "Prečo by tá kocka nemohla byť ďalej, aby nezacláňala? Pomohol by i ďalší pruh," myslí si Milan.

Železnice: Nedá sa

Železnice Slovenskej republiky označujú takéto riešenie za nemožné. Podľa nich domček kvôli káblom, ovládacím prvkom a obsluhe priecestia zamestnancom v prípade núdze musí byť presne v tejto vzdialenosti. "Posunúť ďalej sa nedá," tvrdia.

Čo si majú počať vodiči, ktorí sa postavia pod závory a ostanú tam visieť, lebo ich hustá premávka nepustí na hlavnú cestu?

SkryťVypnúť reklamu

"Stáť pod závorami sa síce nesmie, ale technika počíta s mimoriadnymi situáciami, napríklad že autu vypne motor a ostane na koľajach. Závory sú z takého materiálu, že auto neprerazia. Vyšším rizikom je už prichádzajúci vlak," pripustila hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

Expert: Semafory

S možným riešením prichádza dopravný expert Jozef Drahovský: "Na križovatku by sa osadila svetelná signalizácia. Pár minút pred spustením závor by sa stopla premávka na hlavnej ceste, aby sa na ňu mohli dostať autá prichádzajúce od Tatier."

Podľa neho by to stálo do 5 000 eur. Stanovisko správcu cesty, či by bol ochotný pristúpiť k takémuto riešeniu, sa nám do uzávierky získať nepodarilo.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 865
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 150
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 242
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 482
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 126
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 258
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 2 151
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 120
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 374
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 744
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 943
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 171
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 465
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 725
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 629
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 374
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 744
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 943
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 171
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 465
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 725
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 629
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu