Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
DOMČEK PREKÁŽA, ŽELEZNICE HO NEPOSUNÚ

Pri závorách vo Veľkej Lomnici na vodičov číha nebezpečenstvo

Križovatka vo Veľkej Lomnici robí vodičom problémy. Vo výhľade im zavadzia domček, ktorým sa obsluhujú závory. Musia sa preto posúvať až na koľajnice, kde môžu ostať visieť pre hustú premávku na hlavnej ceste.

Pred závorami. Vodič nemá výhľad na hlavnú cestu. Každý centimeter dopredu však už posúva auto pod závory.Pred závorami. Vodič nemá výhľad na hlavnú cestu. Každý centimeter dopredu však už posúva auto pod závory. (Zdroj: toti)

Železnice tvrdia, že domček posunúť nemôžu.

POPRAD. Vodič Stanislav Dubík pokladá križovatku za najnebezpečnejšiu v celom okrese: "Pri ceste autom volím radšej dlhšiu obchádzku, čím strácam benzín aj čas. Chodiť tade pravidelne znamená vyrábať si šediny."

Križovatka tvaru T vo Veľkej Lomnici spája hlavný ťah z Popradu do Kežmarku s cestou do Vysokých Tatier. Súbežne s hlavným ťahom vedie železničná trať.

Problém má vodič prichádzajúci z Tatranskej Lomnice. Pri vstupe na hlavnú cestu musí dať prednosť v jazde. Pri zisťovaní, či neprichádza auto z ľavej strany od Kežmarku, mu vo výhľade bráni železničná kocka. Takzvaný reléový domček, ktorým sa obsluhujú závory.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Ocitajú sa na koľajniciach

Keď vodič zastane pred železničnými závorami, kde je stopka, zľava toho veľa nevidí. "Vodiči intuitívne, najmä tí, čo miesto nepoznajú, idú viac dopredu, aby si zlepšili výhľad. To už ale stoja časťou auta pod závorami. Odhadujem, že každé desiate auto na koľajach zastane aj celé. Pre hustú premávku sa neraz na cestu dostať nemôže, ostane na koľajach a závory sa môžu hocikedy spustiť. Hrozí zrážka s vlakom, ktorá môže mať fatálne dôsledky," vysvetlil nám vodič Milan z Veľkej Lomnice.

Miestni žiadajú okamžitú nápravu. "Prečo by tá kocka nemohla byť ďalej, aby nezacláňala? Pomohol by i ďalší pruh," myslí si Milan.

Železnice: Nedá sa

Železnice Slovenskej republiky označujú takéto riešenie za nemožné. Podľa nich domček kvôli káblom, ovládacím prvkom a obsluhe priecestia zamestnancom v prípade núdze musí byť presne v tejto vzdialenosti. "Posunúť ďalej sa nedá," tvrdia.

Čo si majú počať vodiči, ktorí sa postavia pod závory a ostanú tam visieť, lebo ich hustá premávka nepustí na hlavnú cestu?

Skryť Vypnúť reklamu

"Stáť pod závorami sa síce nesmie, ale technika počíta s mimoriadnymi situáciami, napríklad že autu vypne motor a ostane na koľajach. Závory sú z takého materiálu, že auto neprerazia. Vyšším rizikom je už prichádzajúci vlak," pripustila hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

Expert: Semafory

S možným riešením prichádza dopravný expert Jozef Drahovský: "Na križovatku by sa osadila svetelná signalizácia. Pár minút pred spustením závor by sa stopla premávka na hlavnej ceste, aby sa na ňu mohli dostať autá prichádzajúce od Tatier."

Podľa neho by to stálo do 5 000 eur. Stanovisko správcu cesty, či by bol ochotný pristúpiť k takémuto riešeniu, sa nám do uzávierky získať nepodarilo.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 856
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 17 466
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 941
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 266
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 594
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 764
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 714
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 393
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (online)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop