Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mrazivý október ponúka v Poprade letné výpredaje

Mrazivý október má v Poprade všelijaké podoby. Vo štvrtok padali prvé snehové vločky tejto sezóny, niektoré obchody v meste sú pritom ešte plné letného tovaru. Predajcovia ponúkajú zľavy. A ľudia rozmýšľajú, či sa oplatia, alebo či ide o šikovný obchodníc

Lukáš a Monika. Sympatický párik výpredajom u nás neverí. Oslovili ich tie v Nemecku.Lukáš a Monika. Sympatický párik výpredajom u nás neverí. Oslovili ich tie v Nemecku. (Zdroj: toti)

ky trik.

POPRAD. Monika Mačáková a Lukáš Furcoň zľavám v domácich obchodoch zásadne neveria a ignorujú ich. "Keď si pozriem konečnú cenu, o zľave ťažko hovoriť. Ide len o nafúknuté percentá, ako ľudí prilákať," myslí si Furcon.

Jeho priateľka Monika nedávno strávila niekoľko mesiacov v nemeckom Mannheime: "Tam sú skutočné zľavy, naozaj značkové tričká po tri eurá, šaty za päť. Navyše, výpredaje tam majú atmosféru, ľudia sa do nich hrnú. Po tejto skúsenosti inak, ako ignorovať domáce výpredaje, sa nedá."

Janka Potocká je k našim obchodníkom zmierlivejšia, letným zľavám v neskorú jeseň sa teší.
"Ak cenu znížia o 50 percent, je to fajn. Ľudia nie sú hlúpi, výhodnosť ceny vedia ľahko posúdiť."

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Chcú vyprázdniť sklady

Jedným z obchodov, ktoré ponúkajú vo výpredaji letné modely, je Sport Rysy. Peter Paško zo spoločnosti vysvetlil, že dôvodom je snaha uvoľniť skladové kapacity, aby sa vytvoril priestor na modely novej sezóny. Tie sa môžu od starších odlišovať jednak farbami, strihmi, ale najmä pri športovom oblečení aj technologickými inováciami.

Podľa Pašku niektorí zákazníci vyslovene chcú len to najnovšie, iní sú výpredajoví fanatici. Nemyslí si, že rozdiel medzi zľavami v Rakúsku a u nás je obrovský: "Ak je, tak preto, že výrobcovia si s tamojšími obchodmi dohodnú lepšie ceny. Pre niektorých sme stále tí z východnej Európy."

Šťastie majú vysokí a nízki

V predajniach Exisport mali letné výpredajové veci ešte minulý týždeň, dnes ponúkajú už len kolekciu jeseň a zima. "Tiež nám šlo o vyprázdnenie skladového miesta," povedal vedúci predajne.

V predajni detského oblečenia v nákupnom centre Max letný výpredaj ukončili ešte v strede septembra. "Každý obchod volí vlastnú stratégiu. Veľká časť sa začína už v auguste a v októbri má už len jesenné a zimné veci," povedala predavačka Lenka.

V predajni InterSport letný tovar leží na jednom regáli. "Pri výpredajoch majú šťastie najmä veľmi vysokí a malí ľudia, teda netradičné čísla. Ľudia priemerného vzrastu si ich už neužijú," hovorí predavačka Oľa.

Skryť Vypnúť reklamu

Kachaľa: Na percentá nepozerám nikdy

Letné modely visia aj na vešiaku predajne termooblečenia Romana Kachaľu. Ten ale hovorí, že zľavy programovo nepoužíva: "Predávame drahší značkový tovar, pri ktorom ľudia o zľavy ani nemajú záujem. Skôr by ich hnevalo, že vec si kúpili za sto eur a o týždeň by svoj tovar videli za 50."

Kachaľa si myslí, že zľavami môžu byť zákazníci aj oklamaní a niektoré obchody tento trik využívajú. "Pre mňa preto percento zľavy nehrá vôbec žiadnu úlohu a nikdy naň nehľadím. Zhodnotím cenu ako takú, či je dobrá alebo zlá," povedal Kachaľa.

Pripúšťa, že ako človek od fachu má v tomto oproti bežným ľuďom výhodu a viac schopností: "Je zase ale veľa žien, ktoré do obchodov chodia i každý deň a tie cenu tiež vedia dobre posúdiť."

Tak či onak, faktom ostáva, že z časti zákazníkov pod Tatrami sa stávajú maniaci na zľavy a iní si naopak radšej kupujú len drahší tovar.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 351
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 067
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 846
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 389
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 948
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 892
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 326
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 197
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 055
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Centrála Záchrannej služby Košice by mala po zmenách sústrediť väčšinu košických staníc.

Zmenu čaká tretina staníc na východe.

16m
Ľudia by sa čoskoro mohli vrátiť do mesta.

Poslanec: Čím skôr, lebo bude viac psychiatrických pacientov ako nakazených.

16m
V čase, keď v Sosne natáčali Fontánu pre Zuzanu II, neexistovala ešte vyššia prístavba. Dostavali ju až neskôr.

Zámer padol na zmarenom územnom pláne Štrby.

16m
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

11 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

1 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop