Korzár logo Korzár Spiš

Na diaľnici Jablonov - Studenec začali stavať druhý profil

Na spišskej diaľnici začali stavať aj druhý profil v úseku Jablonov - Studenec. Hotový by mal byť do dvoch rokov. Kompletne ho zaplatí štát.

Obligátne poklepávanie kameňa. Zľava generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ, generálny riaditeľ NDS Alán Sitár, zástupca Inžinierskych stavieb Gilles Duchatel, riaditeľ Váhostavu Ján KatObligátne poklepávanie kameňa. Zľava generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ, generálny riaditeľ NDS Alán Sitár, zástupca Inžinierskych stavieb Gilles Duchatel, riaditeľ Váhostavu Ján Kat (Zdroj: SITA/Viktor Zamborský)

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

Dnes na Spiši odštartovali výstavbu druhého profilu diaľnice D1 Jablonov - Studenec. Diaľnica v úseku 5,2 km bola od leta tohto roka v prevádzke iba v polovičnom profile. Autá jazdili po pravom jazdnom páse. Ľavý pás, druhý diaľničný profil by mal byť hotový do novembra roku 2012.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

STUDENEC. Dnes v obci Studenec poklepali základný kameň výstavby druhého profilu diaľnice. Dlhý bude 5 210 metrov, výstavba potrvá 24 mesiacov, do novembra 2012. Financovaná je zo štátneho rozpočtu, investícia je vo výške 34,217 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Objednávateľom stavby je Národná diaľničná spoločnosť (NDS) a zhotoviteľom Združenie Jablonov – Studenec, ktorého členmi sú Doprastav, a. s., Inžinierske stavby, a. s. a Váhostav - SK, a. s.

Na mieste bol aj minister dopravy Ján Figeľ. Zdôraznil, že diaľnica D1 je dôležitou celonárodnou aj medzištátnou spojnicou. Má viacero úsekov, ktoré je potrebné dokončiť. Výstavbou ľavého jazdného pásu sa finalizuje diaľnica pod Spišským hradom v plnom profile.

Pravý jazdný pás mal už od začiatku nedostatky. S výstavbou začali vlani v apríli, stavbu do užívania dali v lete tohto roka. Nesprávny odvodňovací systém na oblúkovom moste diaľnice spôsobil praskanie vozovky, čo viedlo najprv k obmedzeniu rýchlosti na 40 km/hod. a neskôr k zatvoreniu diaľnice.

Podľa slov ministra dopravy je diaľnica náročnou stavbou a technologické uzávierky by nemali podliehať politickým tlakom či volebným termínom.

SkryťVypnúť reklamu

"Kvalita, bezpečnosť a spoľahlivosť sú viac ako časové termíny. Preto aj realizácia tejto stavby bola stanovená na 24 mesiacov. Myslím si, že je to dostatočný priestor aj v prípade nepriaznivého počasia, ktoré nie je na Spiši výnimočné," uviedol minister.

Smer Levoča o rok

Figeľ potvrdil, že v týchto dňoch sa začala súťaž na stavebný dozor na výstavbu pokračovania diaľničného úseku D1 na Spiši v smere Jablonov - Levoča a Levoča - Jánovce v úseku 18,5 km. Nasledovať bude súťaž na zhotoviteľa stavby.

"Úsek sme rozdelili na dve časti. Vznikol tak priestor, aby sa do súťaže prihlásili aj menšie spoločnosti. Prinesie to vyššiu efektivitu a kvalitu," uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Alan Sitár.

Čo sa týka komplikácií v súvislosti s výstavbou polovičného profilu diaľnice, zdôraznil, že sa im budú snažiť vyhnúť. "Budeme stavať na všetkých skúsenostiach z prvej etapy výstavby, identifikovali sme presné príčiny a máme pripravené aj varianty, ktoré nám umožnia eliminovať riziko na minimum," dodal A. Sitár.

Ako dodal J. Figeľ, práce na úseku diaľnice smerom na Levoču a Jánovce by mali odštartovať v prvej polovici roku 2011.

SkryťVypnúť reklamu

mapa: NDS

Základný kameň stavby. Foto: SITA/Viktor Zamborský

Diaľnica pod Spišským hradom by mala byť kompletne hotová do dvoch rokov. Foto: TASR/František Iván.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 248
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 304
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 115
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 175
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 819
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 294
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 547
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 394
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu