POPRAD. Na mestských komunikáciách v Poprade je túto zimu menej výtlkov a dier ako po minulé roky. Môže za to komplexná rekonštrukcia časti mestských ciest v minulom roku. "Tých výtlkov bude menej, lebo značná časť ciest sa v minulom roku opravila," povedal riaditeľ Správy mestských komunikácií Peter Fabián.
Rekonštrukciu bude mesto splácať 10 rokov
Do zásadnej obnovy ciest investovalo mesto vlani v rámci PPP projektu štyri mil. eur. Do rekonštrukcie bolo zaradených 20 najhorších úsekov mestských ciest a chodníkov. Obnovu týchto ciest bude mesto splácať najbližších desať rokov. V rámci PPP projektu prešli obnovou časti ulíc Traktorová, Hraničná, Štúrova, Uherova, MPČĽ, Jahodná, Brokoffova, Slobody, Allendeho, Strážske námestie, Fr. Hečka, Mnoheľova, Okružná, Dostojevského, Popradské nábrežie, Ústeck Orlická, Bajkalská, Moyzesova, Vagonárska, Strážske námestie a Tatranská ulica.
Poprad opravil asi šestinu ciest
V rámci PPP projektu sa v Poprade obnovilo takmer desať kilometrov mestských komunikácií, čo je asi šestina ciest v pôsobnosti Správy mestských komunikácií. Popradskí cestári aj napriek tomu už túto zimu opravovali výtlky. "Robili sa už opravy na Ulici 1. mája aj v niektorých mestských častiach," uviedol Fabián. Opravy ciest v zime robia cestári studenou obaľovanou drvou. Zásadnejšie opravy budú robiť až na jar.
Škodí striedanie teplôt
Najhoršie vplývajú na kvalitu ciest výrazné výkyvy teplôt a striedanie plusových a mínusových teplôt. Aj keď popradskí cestári ušetria na opravách ciest po zime, vyššie náklady budú mať na zimnú údržbu ciest. Pred Vianocami museli požiadať o pomoc aj súkromné firmy, ktoré poskytli mestským cestárom ťažké mechanizmy a nákladné autá. Tie využili cestári hlavne na vývoz snehu z centra mesta. Mestské zastupiteľstvo schválilo v závere minulého roka pre
Správu mestských komunikácií financie na nákup nového traktora so snehovou frézou, ktorý by mal nahradiť dva najstaršie, 30-ročné traktory. Správa mestských komunikácií kúpi tohto roka aj nákladné auto na údržbu chodníkov.
Vodiči hromžia
Vodiči však málokedy rozlišujú, či ide o tankodrom na cestách, ktoré spravuje mesto, Prešovský samosprávny kraj alebo štát. Popradčan Milan Vastuško si všimol, že vedľajšie zrekonštruované úseky sú na tom o čosi lepšie. "Otrasné sú hlavné ťahy, ktoré ma dosť obťažujú," reagoval Milan. Cestárom by odporúčal jamy každý rok neplátať, ale investovať do toho a opraviť kompletne celú cestu. Dôchodca Ján Pavlovič chápe, že aj keď sú výtlky v meste na každom kroku a je to zlé, s ich opravou treba počkať. "V takýchto mrazoch sa s tým nedá urobiť nič," doplnil Ján. Naopak Iveta odkazuje kompetentným, nech to chytro dajú do poriadku. Vodička z Popradu Katarína Kocúrová pripisuje výtlky na cestách pluhom, ktoré z podtatranskej metropoly odpratávali kopy snehu. Najkatastrofálnejšie úseky sú pre ňu pod mostom, od Tesca do centra. "Tam je riadna diera," spresnila Katarína. Prekáža je aj "rozbombardovaná" cesta pri rozostavanom centre Horse. Kataríne hlboké jamy lezú poriadne na nervy. "Bojím sa o svoje auto. Buď do toho buchnem, no snažím sa ich aj obchádzať. Tu je však riziko, že sa stretnem s autom, ktoré ide v protismere, preto musím dávať veľký pozor," vysvetlila.
Vodička Katarína. Popradčanka najviac nadáva na hlavný ťah od Tesca. Tam je hlbokých jám viac ako dosť.
Foto: mel
Autor: mel
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš