STARÁ ĽUBOVŇA. Táto sezóna je pre majiteľov áut obzvlášť ťažká. Zima narobila poriadnu neplechu a jej koniec je ešte v nedohľadne.
Vraj nás predbehli aj Poliaci
Podľa vodiča M. Kovalčíka sa súčasný stav vozoviek pekným slovníkom ohodnotiť nedá. "Cesta od Popradu cez Starú Ľubovňu po Sabinov sa inak ako katastrofa nazvať nedá. Chodia ku mne návštevy z Nemecka alebo z Prahy a hovoria mi, že auto by najradšej nechali v Poprade a odtiaľ by sa do Starej Ľubovne presunuli vlakom či autobusom," hnevá sa Staroľubovňan.
Ďalší z vodičov nám dal za príklad kedysi horšie cesty v Poľsku. "Niekedy sme sa báli poľských ciest, dnes to však vyzerá naopak. Poliaci nás v kvalite ciest predbehli," skonštatoval Milan Rusňak.
Ktoré diery plátajú, nevedno
Cesty prvej triedy má na starosti Slovenská správa ciest (SSC). Podľa jej hovorkyne Ivety Fedorovej sa výtlky riešia priebežne. Nedajú sa však odstraňovať napríklad v čase zrážok. Ich opravu na základe objednávky zabezpečuje Správa a údržba ciest pri Prešovskom samosprávnom kraji (PSK). Ktoré výtlky budú opravené prioritne a podľa akého kľúča sa vyberajú, na to nám I. Fedorová konkrétne neodpovedala: "Ich odstraňovanie je podmienené rozvoznou vzdialenosťou, materiálovými a personálnymi možnosťami našich dodávateľských organizácií, ale aj intenzitou dopravy či rozsahom výtlku."
Na východe sú vraj cesty najhoršie
Spomínané problémové lokality vraj patria k najhorším na Slovensku. Tvrdia to aj niektorí vodiči z iných kútov republiky. "Chodiť na Starú Ľubovňu v smere od Spišskej Belej je otras, a to sa pritom ešte zima neskončila. Ako dobre vieme, v konečnom dôsledku do toho, s prepáčením za výraz, drbe Bratislava. A pritom vy, východniari, máte v Bratislave množstvo politikov," poznamenal šofér zo Žiaru nad Hronom, ktorý do tohto regiónu jazdí takmer tri roky.
Na lepší stav vozoviek si budeme musieť nejaký ten čas počkať. "Máme za sebou asi tretinu sezóny, vzhľadom na charakter počasia je však situácia na cestách zlá už teraz," priznala Veronika Fitzeková z PSK.
Oprava výtlkov vraj má najväčší význam až po zimnej sezóne. Ich látanie počas týchto dní totiž stojí oveľa viac. "Technológia používaná v tomto počasí je asi trojnásobne drahšia ako bežná oprava výtlkov po zimnom období," spresnila V. Fitzeková. Ako dodala, s klasickou úpravou cestných dier preto začnú po skončení zimy. Vlani to bolo koncom marca.
Z pohľadu PSK zlú situáciu na cestách druhej a tretej triedy zhoršuje kamiónová doprava. "Ťažké mechanizmy poškodzujú naše cesty, ktoré nie sú na takéto zaťaženie prispôsobené," zhodnotila V. Fitzeková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš