Zisťovali sme, ako sa veci majú.
STARÁ ĽUBOVŇA. Primátor Starej Ľubovne Michal Biganič vymenoval začiatkom roka do funkcie konateľa Slobytermu J. Džugana. Ten vymenil svojho predchodcu J. Orlovského.
Zmene sa potešili viacerí obyvatelia. Objavili sa však špekulácie o údajných Džuganových pochybeniach v podniku v centre Zemplína. Ten ich však viacerými faktami vyvracia.
Džugan: Po správe kontrolórky nasledovala jej voľba
Pochybnosti v časti verejnosti vyvolalo pátranie po tom, kto je vlastne Ján Džugan. Nový konateľ Slobytermu napríklad šéfoval Technickým a záhradníckym službám v Michalovciach. A v tejto súvislosti sa vynorili pochybnosti.
Tamojšia hlavná kontrolórka Marta Bobovníková totiž v júni 2009 predniesla správu, ktorá poukázala na vážne nedostatky v tejto zemplínskej mestskej organizácii. Práve vtedy ju J. Džugan viedol.
Kontrolórka vyčítala nehospodárnosť využívania financií. Za všetky spomeňme napríklad nákup traktora, ktorý napriek zaplateniu prvej lízingovej splátky, Michalovce dodnes nemajú. Zlyhal dodávateľ.
Ako sme však zistili, ešte za čias Džugana technické služby v Michalovciach podnikli kroky pre vrátenie peňazí. To však kontrolórka v správe neuviedla.
"Celá správa kontrolórky, ktorú predniesla, bola účelová. Nikde sa totiž nespomína, že hneď nato nasledoval na mestskom zastupiteľstve bod - voľba hlavnej kontrolórky," povedal J. Džugan.
Škodová komisia nič nepotvrdila
Ako nám náš zdroj v Michalovciach prezradil, vraj ak chcela byť kontrolórka zvolená, správa mala očierniť fungovanie v technických službách.
"Správa poslúžila kontrolórke ako výťah, aby sa stala kontrolórkou. Myslím si, že mala počkať na záver škodovej komisie, kde bolo jasne deklarované, že technickým službám nebola spôsobená žiadna škoda a v žiadnom prípade riaditeľ neniesol zodpovednosť," poznamenal J. Džugan.
Marta Bobovníková sa nám odmietla k tejto veci vyjadriť.
Slobyterm čaká nový systém pri službách a nákupoch
Svoje tvrdenia o zodpovednosti iných J. Džugan opiera aj o systém, ktorý v technických službách zaviedol.
"Na služby a materiál musela byť najprv vedúcim oddelenia alebo prevádzky vypísaná žiadanka. Na základe nej bola vypísaná a zaevidovaná objednávka, ktorú musel podpísať námestník a kvôli kontrole tiež druhý námestník. Až tak sa mohol objednať materiál alebo služby. Keď sa tieto služby vykonali alebo sa dodal materiál, prišla faktúra - na nej bol krycí list, ktorý títo pracovníci museli po vecnej stránke znova podpísať a ako riaditeľ som podpisoval vždy príkaz na úhradu. Všetka vecná zodpovednosť tak ostávala na týchto pracovníkoch. Nemal som tak z čoho byť obvinený," dodal
. Na otázku, či podobný systém plánuje zaviesť aj v Slobyterme, odpovedal, že určite áno.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš