Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 25. september, 2017 | Meniny má Vladislav
VÍŤAZI STAVILI NA TRADIČNÉ METÓDY

Voľby: Najviac peňazí minuli v metropole Spiša

Na volebnú kampaň minuli stovky, ale aj tisícky eur. Pri oslovení voličov stavili na tradičné metódy. V šiestich spišských mestách ostali v primátorských kreslách tí, ktorí boli pri moci aj predošlé volebné obdobie.

Kampaň. Politici stavili hlavne na bilbordy a veľkoplošné plagáty.(Zdroj: Erika Karasová)

Na volebnú kampaň minuli stovky, ale aj tisícky eur. Na to, aby oslovili voličov, však nevyužívali žiadne novinky, ale stavili na tradičné metódy. V šiestich spišských mestách - Spišská Nová Ves, Levoča, Gelnica, Krompachy, Spišské Podhradie a Spišské Vlachy - ostali v primátorských kreslách kandidáti, ktorí boli pri moci aj predošlé volebné obdobie.

SPIŠ. Korzár sa zaujímal, koľko eur stála víťazov volebná kampaň a aké nástroje použili na to, aby voliči krúžkovali na hlasovacom lístku práve ich meno.

Primátor minul 9-tisíc eur

Najviac peňazí v rámci šiestich spišských miest išlo na volebnú kampaň v Spišskej Novej Vsi. Komunálne voľby jednoznačne vyhral Smer-SD. Primátor Ján Volný a poslanci minuli spoločne 18-tisíc eur.

"Každý kandidát na poslanca zaplatil priemerne 500 eur. Nechali sme to na slobodnej voľbe. Každý mohol prispieť aj vyššou či nižšou sumou. Ako kandidát na primátora som uhradil približne päťdesiat percent z týchto nákladov," povedal pre Korzár J. Volný.

Čo sa týka samotnej kampane, primátor stavil hlavne na informovanosť voličov. "Naša kampaň bola vyslovene pozitívna. Informovali sme ľudí, čo sme už urobili a čo urobiť plánujeme. Prvýkrát sme mohli ponúknuť aj náš odpočet," dodal J. Volný.

Podobne ako v ostatných spišských mestách aj novoveský primátor využíval hlavne bilbordy či veľkoplošné letáky.

Vilkovský dal zo svojho 10-tisíc

Levočský primátor Miroslav Vilkovský (Smer-SD) spolu s poslancami minul na volebnú kampaň 15-tisíc eur. "Zo svojich zdrojov som investoval 10-tisíc eur. Sumu 5-tisíc eur hradili kandidáti na poslancov, plus boli to aj stranícke peniaze," upresnil M. Vilkovský.

Kampaň si zvolili kombinovanú. "Išlo o tradičný spôsob formou bilbordov a plagátov, ale oslovovali sme voličov aj cez facebook," dodal M. Vilkovský.

Kampaň lacnejšia ako dovolenka

Gelnická primátorka Anna Nemčíková (KDH) na našu otázku reagovala písomne: "Moja celá predvolebná kampaň prebehla bez ohovárania, intríg a osočovania, na rozdiel od mojich protikandidátov, chcem podotknúť, nie všetkých piatich. A čo sa týka financií, celá kampaň ma nestála viac ako jedna dobrá dovolenka."

Stavili na klasiku

Primátorka Krompách Iveta Rušinová (nez.) stavila hlavne na plagáty a volebné letáky, ktoré doručila Krompašanom priamo do poštových schránok. "Okrem toho, stretla som sa s Krompašanmi na mítingu," povedala. Dodala, že volebná kampaň ju vyšla do 2 500 eur, sčasti jej pomohli náklady pokryť sponzori.

Jej kolega v Spišských Vlachoch Ľubomír Fifík (nez.) minul na oslovovanie voličov tisíc eur. Financoval si všetko sám: "Prezentoval som sa na mítingu, Vlašania mali k dispozícii letáky s mojím volebným programom," opísal vlašský primátor, ako aj on stavil na osvedčenú klasiku.

Jozef Bača (KDH) je primátorom v Spišskom Podhradí. Na volebnú kampaň minul viac ako 600 eur. Okrem mítingu doručil obyvateľom mesta do domácnosti volebné letáky: "Bilbordy som nemal, v takom malom meste by sme ich nemali ani kde umiestniť."

Z kampane sa stáva reklama

Politológ Miroslav Kusý tvrdí, že volebná kampaň sa v posledných rokoch už podobá na reklamu. "Kampaň pre politikov, dokonca aj pre tých komunálnych, neraz pripravujú profesionálne agentúry. Politici neváhajú investovať aj veľké peniaze. Tým, ktorí vyhrajú, sa peniaze vrátia aj v podobe primátorských platov. Z predvolebnej kampane sa stal už biznis. Niektorí politici nehľadia na záujmy občanov, prvoradé je pre nich predať sa. Lenže aj voliči sú z roka na rok náročnejší. Tí prostejší sa dajú opiť rožkom, tí skúsenejší však očakávajú konkrétne vízie, sľuby a prezentácie," uviedol M. Kusý.

Neprehliadnite tiež

Americký denník opäť písal o Spišskom Hrhove

The New York Times chválil prácu s Rómami.

II. liga: Šláger kola pre Lokomotívu Košice

Spišiaci nasúkali Komárnu štyri góly, Trebišov inkasoval od Zvolena tri.

III. liga: Favoriti sa presadili, zvíťazili Lipany aj Stropkov

Prešovské béčko neuspelo v Rožňave, Plavnica zdolala Svit.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 653
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 699
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 315
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 883
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 000
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 349
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 309
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 100
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 037
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 626

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop