Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky
VÍŤAZI STAVILI NA TRADIČNÉ METÓDY

Voľby: Najviac peňazí minuli v metropole Spiša

Na volebnú kampaň minuli stovky, ale aj tisícky eur. Pri oslovení voličov stavili na tradičné metódy. V šiestich spišských mestách ostali v primátorských kreslách tí, ktorí boli pri moci aj predošlé volebné obdobie.

Kampaň. Politici stavili hlavne na bilbordy a veľkoplošné plagáty.Kampaň. Politici stavili hlavne na bilbordy a veľkoplošné plagáty. (Zdroj: Erika Karasová)

Na volebnú kampaň minuli stovky, ale aj tisícky eur. Na to, aby oslovili voličov, však nevyužívali žiadne novinky, ale stavili na tradičné metódy. V šiestich spišských mestách - Spišská Nová Ves, Levoča, Gelnica, Krompachy, Spišské Podhradie a Spišské Vlachy - ostali v primátorských kreslách kandidáti, ktorí boli pri moci aj predošlé volebné obdobie.

SPIŠ. Korzár sa zaujímal, koľko eur stála víťazov volebná kampaň a aké nástroje použili na to, aby voliči krúžkovali na hlasovacom lístku práve ich meno.

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor minul 9-tisíc eur

Najviac peňazí v rámci šiestich spišských miest išlo na volebnú kampaň v Spišskej Novej Vsi. Komunálne voľby jednoznačne vyhral Smer-SD. Primátor Ján Volný a poslanci minuli spoločne 18-tisíc eur.

"Každý kandidát na poslanca zaplatil priemerne 500 eur. Nechali sme to na slobodnej voľbe. Každý mohol prispieť aj vyššou či nižšou sumou. Ako kandidát na primátora som uhradil približne päťdesiat percent z týchto nákladov," povedal pre Korzár J. Volný.

Čo sa týka samotnej kampane, primátor stavil hlavne na informovanosť voličov. "Naša kampaň bola vyslovene pozitívna. Informovali sme ľudí, čo sme už urobili a čo urobiť plánujeme. Prvýkrát sme mohli ponúknuť aj náš odpočet," dodal J. Volný.

Podobne ako v ostatných spišských mestách aj novoveský primátor využíval hlavne bilbordy či veľkoplošné letáky.

Skryť Vypnúť reklamu

Vilkovský dal zo svojho 10-tisíc

Levočský primátor Miroslav Vilkovský (Smer-SD) spolu s poslancami minul na volebnú kampaň 15-tisíc eur. "Zo svojich zdrojov som investoval 10-tisíc eur. Sumu 5-tisíc eur hradili kandidáti na poslancov, plus boli to aj stranícke peniaze," upresnil M. Vilkovský.

Kampaň si zvolili kombinovanú. "Išlo o tradičný spôsob formou bilbordov a plagátov, ale oslovovali sme voličov aj cez facebook," dodal M. Vilkovský.

Kampaň lacnejšia ako dovolenka

Gelnická primátorka Anna Nemčíková (KDH) na našu otázku reagovala písomne: "Moja celá predvolebná kampaň prebehla bez ohovárania, intríg a osočovania, na rozdiel od mojich protikandidátov, chcem podotknúť, nie všetkých piatich. A čo sa týka financií, celá kampaň ma nestála viac ako jedna dobrá dovolenka."

Skryť Vypnúť reklamu

Stavili na klasiku

Primátorka Krompách Iveta Rušinová (nez.) stavila hlavne na plagáty a volebné letáky, ktoré doručila Krompašanom priamo do poštových schránok. "Okrem toho, stretla som sa s Krompašanmi na mítingu," povedala. Dodala, že volebná kampaň ju vyšla do 2 500 eur, sčasti jej pomohli náklady pokryť sponzori.

Jej kolega v Spišských Vlachoch Ľubomír Fifík (nez.) minul na oslovovanie voličov tisíc eur. Financoval si všetko sám: "Prezentoval som sa na mítingu, Vlašania mali k dispozícii letáky s mojím volebným programom," opísal vlašský primátor, ako aj on stavil na osvedčenú klasiku.

Jozef Bača (KDH) je primátorom v Spišskom Podhradí. Na volebnú kampaň minul viac ako 600 eur. Okrem mítingu doručil obyvateľom mesta do domácnosti volebné letáky: "Bilbordy som nemal, v takom malom meste by sme ich nemali ani kde umiestniť."

Z kampane sa stáva reklama

Politológ Miroslav Kusý tvrdí, že volebná kampaň sa v posledných rokoch už podobá na reklamu. "Kampaň pre politikov, dokonca aj pre tých komunálnych, neraz pripravujú profesionálne agentúry. Politici neváhajú investovať aj veľké peniaze. Tým, ktorí vyhrajú, sa peniaze vrátia aj v podobe primátorských platov. Z predvolebnej kampane sa stal už biznis. Niektorí politici nehľadia na záujmy občanov, prvoradé je pre nich predať sa. Lenže aj voliči sú z roka na rok náročnejší. Tí prostejší sa dajú opiť rožkom, tí skúsenejší však očakávajú konkrétne vízie, sľuby a prezentácie," uviedol M. Kusý.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 986
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 833
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 10 972
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 166
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 085
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 456
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 646
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 617
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 607
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 216
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

V Košiciach pokračuje celomestské testovanie

K dispozícii je 63 odberných miest.

Testovanie v areáli oceliarní.

Veterinár napísal Krajčímu. Nechápe, prečo nemôže testovať

Stretol sa aj s prípadom, že tyčinky do nosa ľuďom vkladal masér.

Veterinár najprv Ag testy vyhodnocoval, potom už nemohol.
Dekan Daniel Pella by lyžovanie povolil, ak by mohlo prísť len obmedzené množstvo ľudí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop