Korzár logo Korzár Spiš

Voľby: Najviac peňazí minuli v metropole Spiša

Na volebnú kampaň minuli stovky, ale aj tisícky eur. Pri oslovení voličov stavili na tradičné metódy. V šiestich spišských mestách ostali v primátorských kreslách tí, ktorí boli pri moci aj predošlé volebné obdobie.

Kampaň. Politici stavili hlavne na bilbordy a veľkoplošné plagáty.Kampaň. Politici stavili hlavne na bilbordy a veľkoplošné plagáty. (Zdroj: Erika Karasová)

Na volebnú kampaň minuli stovky, ale aj tisícky eur. Na to, aby oslovili voličov, však nevyužívali žiadne novinky, ale stavili na tradičné metódy. V šiestich spišských mestách - Spišská Nová Ves, Levoča, Gelnica, Krompachy, Spišské Podhradie a Spišské Vlachy - ostali v primátorských kreslách kandidáti, ktorí boli pri moci aj predošlé volebné obdobie.

SPIŠ. Korzár sa zaujímal, koľko eur stála víťazov volebná kampaň a aké nástroje použili na to, aby voliči krúžkovali na hlasovacom lístku práve ich meno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Primátor minul 9-tisíc eur

Najviac peňazí v rámci šiestich spišských miest išlo na volebnú kampaň v Spišskej Novej Vsi. Komunálne voľby jednoznačne vyhral Smer-SD. Primátor Ján Volný a poslanci minuli spoločne 18-tisíc eur.

"Každý kandidát na poslanca zaplatil priemerne 500 eur. Nechali sme to na slobodnej voľbe. Každý mohol prispieť aj vyššou či nižšou sumou. Ako kandidát na primátora som uhradil približne päťdesiat percent z týchto nákladov," povedal pre Korzár J. Volný.

Čo sa týka samotnej kampane, primátor stavil hlavne na informovanosť voličov. "Naša kampaň bola vyslovene pozitívna. Informovali sme ľudí, čo sme už urobili a čo urobiť plánujeme. Prvýkrát sme mohli ponúknuť aj náš odpočet," dodal J. Volný.

Podobne ako v ostatných spišských mestách aj novoveský primátor využíval hlavne bilbordy či veľkoplošné letáky.

SkryťVypnúť reklamu

Vilkovský dal zo svojho 10-tisíc

Levočský primátor Miroslav Vilkovský (Smer-SD) spolu s poslancami minul na volebnú kampaň 15-tisíc eur. "Zo svojich zdrojov som investoval 10-tisíc eur. Sumu 5-tisíc eur hradili kandidáti na poslancov, plus boli to aj stranícke peniaze," upresnil M. Vilkovský.

Kampaň si zvolili kombinovanú. "Išlo o tradičný spôsob formou bilbordov a plagátov, ale oslovovali sme voličov aj cez facebook," dodal M. Vilkovský.

Kampaň lacnejšia ako dovolenka

Gelnická primátorka Anna Nemčíková (KDH) na našu otázku reagovala písomne: "Moja celá predvolebná kampaň prebehla bez ohovárania, intríg a osočovania, na rozdiel od mojich protikandidátov, chcem podotknúť, nie všetkých piatich. A čo sa týka financií, celá kampaň ma nestála viac ako jedna dobrá dovolenka."

SkryťVypnúť reklamu

Stavili na klasiku

Primátorka Krompách Iveta Rušinová (nez.) stavila hlavne na plagáty a volebné letáky, ktoré doručila Krompašanom priamo do poštových schránok. "Okrem toho, stretla som sa s Krompašanmi na mítingu," povedala. Dodala, že volebná kampaň ju vyšla do 2 500 eur, sčasti jej pomohli náklady pokryť sponzori.

Jej kolega v Spišských Vlachoch Ľubomír Fifík (nez.) minul na oslovovanie voličov tisíc eur. Financoval si všetko sám: "Prezentoval som sa na mítingu, Vlašania mali k dispozícii letáky s mojím volebným programom," opísal vlašský primátor, ako aj on stavil na osvedčenú klasiku.

Jozef Bača (KDH) je primátorom v Spišskom Podhradí. Na volebnú kampaň minul viac ako 600 eur. Okrem mítingu doručil obyvateľom mesta do domácnosti volebné letáky: "Bilbordy som nemal, v takom malom meste by sme ich nemali ani kde umiestniť."

Z kampane sa stáva reklama

Politológ Miroslav Kusý tvrdí, že volebná kampaň sa v posledných rokoch už podobá na reklamu. "Kampaň pre politikov, dokonca aj pre tých komunálnych, neraz pripravujú profesionálne agentúry. Politici neváhajú investovať aj veľké peniaze. Tým, ktorí vyhrajú, sa peniaze vrátia aj v podobe primátorských platov. Z predvolebnej kampane sa stal už biznis. Niektorí politici nehľadia na záujmy občanov, prvoradé je pre nich predať sa. Lenže aj voliči sú z roka na rok náročnejší. Tí prostejší sa dajú opiť rožkom, tí skúsenejší však očakávajú konkrétne vízie, sľuby a prezentácie," uviedol M. Kusý.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 35
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


24
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu