POPRAD. Vodičov už roky trápi komplikovaná križovatka pri hoteli Poprad.
„Keď človek vychádza od Popradu-Veľkej smerom do centra mesta, z križovatky je obrovské umenie vyjsť. Šofér musí dávať prednosť autám z jednej aj z druhej strany,“ povedal nám vodič z Popradu Tibor Kromka.
Podľa neho je tam navyše veľmi zlý výhľad: „Keď tam čaká nákladiak, človek odtiaľ už vôbec nevyjde.“
Snaží sa nešťastnú križovatku obchádzať. „Keď sa už na ňu niekedy dostanem, v čase špičky tam stojím od troch do sedem minút,“ dodal Kromka.
Kritické je ráno a popoludnie
Podľa taxikára Jaroslava Šišku, ktorý brázdi popradské cesty denne, je na tejto križovatke najkritickejší čas ráno a popoludní: „Ťažko sa odtiaľ dostať najmä medzi šiestou až ôsmou ráno, keď ľudia idú do práce a medzi štrnástou až šestnástou, keď sa vracajú.“
Niektorých križovatka hnevá, iných nie
Komplikovaná križovatka poriadne hnevá aj popradského šoféra Mariána Kaňu. „Keď je kolóna až po Naftoprojekt, dokáže to človeka dožrať. Určite nielen mňa, ale všetkých,“ povedal.
Komplikovanú križovatku by mal čoskoro vystriedať kruhový objazd. Podľa Kaňu na cestách áut pribúda, preto by kruhák mohol pomôcť. „Uvidíme, necháme sa prekvapiť,“ dodal.
Naopak Tomáš Šarišský z križovatky vôbec nie je nervózny. „Netrápi ma a myslím, že kruhový objazd to nijako nezlepší. Nie je to až také strašné,“ povedal.
Financie z radnice, od PSK a od investora
Na križovatke sa stretáva mestská cesta s cestou prešovskej župy. Z mestskej kasy pôjde na rekonštrukciu kruhovej križovatky 360 000 eur. Prešovský samosprávny kraj (PSK) by mal do kruháku zainvestovať 730 000 eur. O tom však rozhodnú až dnes poslanci PSK.
Podľa popradského primátora Antona Danka (nez.) by mal jednu tretinu zaplatiť súkromný investor: „Investovať by mal do kompletnej prekládky sietí a do kompletnej projektovej prípravy.“
Presný termín rekonštrukcie križovatky Danko povedať nevedel: „Samozrejme, že by sme to chceli tohto roku. Projektová dokumentácia aj stavebné povolenie je vydané. Teraz je na súkromnom investorovi, aby preložil siete.“
Cesta? Až po dobudovaní Horse
Mnohých zaujíma aj tankodróm, ktorý vedie od Popradu-Veľkej k hotelu Poprad. „Táto cesta sa bude vyspravovať a rekonštruovať až po dobudovaní objektu Horsu. Bolo by zbytočné rekonštruovať ju teraz, pretože po nej ešte budú jazdiť ťažké mechanizmy,“ vysvetlil Danko. Primátor verí, že sa rozostavané niekoľkoročné stavenisko Horse dobuduje do dvoch rokov.
Dobudujú Horse Číňania?
Danko sa hneď prvý týždeň v máji chystá na služobnú cestu do Číny. „Keď sa vrátim z Číny, možno o tom budem vedieť niečo viac,“ naznačil Danko.
Na otázku, či prídu pod Tatry dobudovať Horse Číňania, primátor reagoval stroho: „Povedal som všetko, čo som chcel.“
O čom rokovali poslanci
- Na včerajšom mestskom zastupiteľstve v Poprade sa hovorilo aj o tom, že poslanec Marián Barilla opustil klub SDKÚ- DS a SaS a vstúpil do novovytvoreného klubu nezávislých poslancov spolu s nezávislým Štefanom Pčolom a Stanislavom Baranom.
- Riešilo sa aj zloženie mestskej rady, schválenie doplnkov v územnom pláne, konflikt záujmov poslankyne Aleny Madzinovej (SDKÚ-DS a SaS), priestor pre tréningovú halu, ktorá je podmienkou pre fungovania HC Lev v Kontinentálnej hokejovej ligy či zrušenie kina Máj v Poprade-Veľkej.
- Mestskej polícii a mestskému úradu pribudnú nové služobné autá. O týchto veciach vás budeme postupne informovať v našich ďalších vydaniach.
mel
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš