Korzár logo Korzár Spiš

V Poprade vrazil rýchlik do stojaceho kamióna

V Poprade narazil vlak do odstaveného kamióna. Ten totiž ostal “zaseknutý“ rovno na železničnom priecestí. Hoci vodič z nákladiaka vybehol a volal tiesňovú linku, prichádzajúci rýchlik už zastaviť nestihli. Pri nehode sa našťastie nikto nezranil.

Vlak ťahal nákladiak po koľajniciach ešte niekoľko desiatok metrov.Vlak ťahal nákladiak po koľajniciach ešte niekoľko desiatok metrov. (Zdroj: Lucia Hel)

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.



POPRAD. Zrážka vlaku s kamiónom sa stala v sobotu v popradskej mestskej časti Veľká. Nehoda krátko po deviatej ráno pritiahla na miesto desiatky zvedavcov. Šokovaní ostali cestujúci z rýchlika, železnice museli odstaviť dopravu. Podľa viacerých však najpodstatnejšie bolo to, že nik sa pri kolízii nezranil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodič nákladiaka telefonoval, vlak už nezastavili

Prázdny kamión zastal na chránenom železničnom priecestí.

„Smeroval som do neďalekého servisu, ale kamión na priecestí zastal. Chvalabohu, nikomu sa nič nestalo,“ povedal 38-ročný vodič, Adrián z Popradu.

SkryťVypnúť reklamu

Ten stačil z kabíny odísť pred nárazom. Ešte vraj stihol zatelefonovať na tiesňovú linku. Pre krátkosť času však už nebolo možné vlak zastaviť.

„Náraz musel byť poriadne silný, bolo to veľmi dobre počuť. Nikto v tej chvíli nevedel, či sú aj zranení,“ hovorili obyvatelia Veľkej.

Podľa Daniela Džobanika z prešovskej polície, dôvodom zastavenia nákladiaka bolo zachytenie podporných nôh návesu o zem. „Hneď nato sa závory spustili a zapla sa signalizácia,“ povedal. Alkohol bol u rušňovodiča aj šoféra vylúčený.

Rušňovodič zatiahol ručnú a schoval sa do strojovne

Rušňovodič, ktorý vlak viedol, zatiahol ručnú brzdu hneď, ako odstavený kamión zbadal. Išlo o vzdialenosť asi štyristo metrov. Pri rýchlosti okolo 80 kilometrov za hodinu však bola brzdná dráha rýchlika asi sedemsto metrov.

SkryťVypnúť reklamu

„Rušňovodič si zachoval chladnú hlavu a schoval sa do strojovne. Vďaka nemu i vodičovi kamióna sa nikto nezranil,“ povedala nám Martina Pavlíková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Ako dodala, hmotné škody zatiaľ nie sú známe. Vážne bolo poškodené železničné priecestie a trakčné vedenie. Podľa posledných informácií od polície hmotné škody napokon vyčíslili na 80-tisíc eur.

Nehoda prerušila vlakovú dopravu

Po havárii sa viacerí cestujúci pobrali na popradskú stanicu pešo. Na náhradnú dopravu poskytnutú železnicami by totiž museli nejaký čas počkať.
„Išlo o mimoriadnu situáciu,“ poznamenala M. Pavlíková. Kvôli havárii tak vlaky nejazdili v úseku Poprad – Svit. Železnice preto tento úsek pokryli šiestimi náhradnými autobusmi. Meškania vlakov museli strpieť aj cestujúci na popradskej stanici.

SkryťVypnúť reklamu

Okolo šiestej sprejazdnili jednu koľaj

„Cestujeme do Čiech, nevieme, kedy sa pohneme. Ide so mnou aj dcéra, ktorá je v siedmom mesiaci tehotenstva,“ zatelefonovala nám istá pani.

Okolo šiestej večer už bola sprejazdnená jedna koľaj, ktorú nehoda zablokovala. Druhú koľaj uvoľnili o ďalšie tri hodiny neskôr.

„Od deviatej soboty večera je trať plne prejazdná,“ povedala pre Korzár Martina Pavlíková.

Začali trestné stíhanie pre všeobecné ohrozenie

V prípade havárie zatiaľ nikto nie je obvinený. Je však začaté trestné stíhanie pre všeobecné ohrozenie. Prípad vyšetruje železničná i štátna polícia, takisto inšpekcia železníc.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 32 041
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 652
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 418
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 391
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 309
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 170
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 389
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 189
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  4. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  7. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Juraj Tušš: Transakčná daň
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 557
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 440
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 812
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 767
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 842
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 470
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 873
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 556
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu