V dlhočizných kolónach čakajú aj 45 minút. Tvrdia, že most bol v poriadku a sú to zbytočne vyhodené peniaze. Kompetentní vysvetľujú, že most bol v havarijnom stave.
POPRAD/ VEĽKÁ LOMNICA. Kvôli oprave mosta, s ktorou začala Slovenská správa ciest (SSC) začiatkom apríla, sa jazdí iba v jednom jazdnom pruhu. Dopravu tam riadia svetelné semafory.
Šoféri sú z toho poriadne nervózni. Vodička z Veľkej Lomnice, Beáta Lukáčová vozí každý deň o pol ôsmej ráno syna do Popradu.
„Osivejem, kým ten most opravia. V špičke je to fakt strašné. Zápchy sa ťahajú až do susednej dediny, Huncovce. V opačnom smere čakáme tesne za Matejovcami,“ rozhorčene hovorila Lukáčová.
Cesta trvá o 45 minút viac
Cesta sa podľa šoférov kvôli rekonštrukcii v čase špičky predĺži aj o 45 minút. „Poriadne ma to hnevá a neskutočne zdržiava. Ide to na nervy, keď tu chodím denne,“ hovorila vodička Andrea Šragová.
To však podľa Lukáčovej nie je všetko. „Cesta z Popradu do Lomnice trvá aj hodinu. Za zdržanie môže aj rozbombardovaná cesta pri popradskom zimnom štadióne,“ uviedla Lukáčová.
Zbytočne vyhodené peniaze?
Šragovej sa vidí, že za opravu mosta zbytočne vyhodili peniaze. „Zdá sa mi, že most spĺňal svoju funkciu. Nebola tam ani stopa po trhline či prepadnutej ceste,“ reagovala Šragová.
Súhlasí s ňou aj šoférka Lukáčová. „Mám pocit, že toto nie je celkom čisté. Niektoré mosty po povodniach doslova odnieslo a nahradili ich „iba“ pontónovými. Tu som na ceste nevidela ani jednu prasklinu a z ničoho nič sa tu ako blesk z jasného neba začalo opravovať. Zaujímalo by ma, ako prišli na to, že tento most treba rekonštruovať,“ spytovala sa Lukáčová.
SSC zaplatí za stavebné práce 600 000 eur. Podľa Ivety Fedorovej, vedúcej odboru organizačno- správneho SSC, sa s rekonštrukčnými prácami začalo kvôli havarijnému stavu mosta.
Koniec v novembri?
Podľa našich informácií by sa na moste malo pracovať až do novembra 2011. Zisťovali sme, či sa s opravou mosta nedalo poponáhľať do začiatku letnej sezóny.
„Ide o celkovú rekonštrukciu, prerába sa kompletne celá mostná konštrukcia. Dodávateľ prác musí dodržať všetky technické a technologické postupy, pri ktorých nie je odporúčané skracovať časové požiadavky,“ uzavrela Fedorová.
Oslovení vodiči sa svorne zhodli, že robotníci by mali na moste pracovať dlhšie do večera, ale aj cez víkendy. „Skrátilo by to predsa čas na opravu. Je to hlavný dopravný uzol. Všimla som si, že minulý pondelok tam ani nikto nepracoval,“ hovorila Šragová.
Podľa Fedorovej prebiehajú práce podľa harmonogramu. „Počet ľudí pracujúcich na stavbe závisí od druhu práce, ktorá sa vykonáva,“ upresnila Fedorová.
Matvin: Je to na hanbu
Petra Matvina, ktorého sme zastihli neďaleko mosta, hovorí, že keď budú práce pokračovať tak ako doteraz, neurobia to ani do roku 2014.
„V Japonsku po nedávnej obrovskej spúšti dokázali opraviť diaľnicu za 6 dní, my tu riešime mostík 8 mesiacov, je to na hanbu,“ povedal Matvina.
Iba na porovnanie, keď pri povodniach strhlo kompletne celý most na Spiši, pri Embracu, začali ho stavať začiatkom novembra. Už koncom apríla bol vodičom plne k dispozícii.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš