Korzár logo Korzár Spiš

Oprava mosta pri Poprade vodičom poriadne strpčuje život

Vodiči sú z rekonštrukcie mosta na hlavnom ťahu medzi Popradom a Veľkou Lomnicou (okres Kežmarok) poriadne otrávení.

Dopravná zápcha. Kvôli oprave mosta sa skoro ráno a neskoro večer tvoria šialené kolóny. Vodičov to poriadne vytáča.Dopravná zápcha. Kvôli oprave mosta sa skoro ráno a neskoro večer tvoria šialené kolóny. Vodičov to poriadne vytáča. (Zdroj: mel)

V dlhočizných kolónach čakajú aj 45 minút. Tvrdia, že most bol v poriadku a sú to zbytočne vyhodené peniaze. Kompetentní vysvetľujú, že most bol v havarijnom stave.

POPRAD/ VEĽKÁ LOMNICA. Kvôli oprave mosta, s ktorou začala Slovenská správa ciest (SSC) začiatkom apríla, sa jazdí iba v jednom jazdnom pruhu. Dopravu tam riadia svetelné semafory.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šoféri sú z toho poriadne nervózni. Vodička z Veľkej Lomnice, Beáta Lukáčová vozí každý deň o pol ôsmej ráno syna do Popradu.

„Osivejem, kým ten most opravia. V špičke je to fakt strašné. Zápchy sa ťahajú až do susednej dediny, Huncovce. V opačnom smere čakáme tesne za Matejovcami,“ rozhorčene hovorila Lukáčová.

SkryťVypnúť reklamu

Cesta trvá o 45 minút viac

Cesta sa podľa šoférov kvôli rekonštrukcii v čase špičky predĺži aj o 45 minút. „Poriadne ma to hnevá a neskutočne zdržiava. Ide to na nervy, keď tu chodím denne,“ hovorila vodička Andrea Šragová.

To však podľa Lukáčovej nie je všetko. „Cesta z Popradu do Lomnice trvá aj hodinu. Za zdržanie môže aj rozbombardovaná cesta pri popradskom zimnom štadióne,“ uviedla Lukáčová.

Zbytočne vyhodené peniaze?

Šragovej sa vidí, že za opravu mosta zbytočne vyhodili peniaze. „Zdá sa mi, že most spĺňal svoju funkciu. Nebola tam ani stopa po trhline či prepadnutej ceste,“ reagovala Šragová.

Súhlasí s ňou aj šoférka Lukáčová. „Mám pocit, že toto nie je celkom čisté. Niektoré mosty po povodniach doslova odnieslo a nahradili ich „iba“ pontónovými. Tu som na ceste nevidela ani jednu prasklinu a z ničoho nič sa tu ako blesk z jasného neba začalo opravovať. Zaujímalo by ma, ako prišli na to, že tento most treba rekonštruovať,“ spytovala sa Lukáčová.

SkryťVypnúť reklamu

SSC zaplatí za stavebné práce 600 000 eur. Podľa Ivety Fedorovej, vedúcej odboru organizačno- správneho SSC, sa s rekonštrukčnými prácami začalo kvôli havarijnému stavu mosta.

Koniec v novembri?

Podľa našich informácií by sa na moste malo pracovať až do novembra 2011. Zisťovali sme, či sa s opravou mosta nedalo poponáhľať do začiatku letnej sezóny.

„Ide o celkovú rekonštrukciu, prerába sa kompletne celá mostná konštrukcia. Dodávateľ prác musí dodržať všetky technické a technologické postupy, pri ktorých nie je odporúčané skracovať časové požiadavky,“ uzavrela Fedorová.

Oslovení vodiči sa svorne zhodli, že robotníci by mali na moste pracovať dlhšie do večera, ale aj cez víkendy. „Skrátilo by to predsa čas na opravu. Je to hlavný dopravný uzol. Všimla som si, že minulý pondelok tam ani nikto nepracoval,“ hovorila Šragová.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Fedorovej prebiehajú práce podľa harmonogramu. „Počet ľudí pracujúcich na stavbe závisí od druhu práce, ktorá sa vykonáva,“ upresnila Fedorová.

Matvin: Je to na hanbu

Petra Matvina, ktorého sme zastihli neďaleko mosta, hovorí, že keď budú práce pokračovať tak ako doteraz, neurobia to ani do roku 2014.

„V Japonsku po nedávnej obrovskej spúšti dokázali opraviť diaľnicu za 6 dní, my tu riešime mostík 8 mesiacov, je to na hanbu,“ povedal Matvina.

Iba na porovnanie, keď pri povodniach strhlo kompletne celý most na Spiši, pri Embracu, začali ho stavať začiatkom novembra. Už koncom apríla bol vodičom plne k dispozícii.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 30 273
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 631
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 427
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 540
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 795
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 359
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 107
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu