SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Ako uviedol R. Kočiš klienti, ktorí stáli v štyroch radoch, sa sťažovali na stratu súkromia. Rodné čísla a iné údaje museli uvádzať v prítomnosti iných ľudí.
Bol či nebol vo väzení?
„Výška platu, rozvedený, ženatý, rodné číslo alebo aj to, či bol odsúdený alebo nie. To je časť údajov, ktoré musia klienti pri vybavovaní niektorých záležitostí poskytnúť našim pracovníčkam. Doteraz stáli ľudia pri okienkach v štyroch radoch. Zmenili sme to, klientov vybavíme v štyroch kanceláriách. Dovnútra vchádzajú po jednom, usadíme ich a následne vybavíme, čo treba. Ostatní klienti čakajú na chodbe, sediac na stoličkách. Doba čakania je asi desať minút,“ vysvetlil nám R. Kočiš.
Zmena platí len v Spišskej Novej Vsi, v krátkej budúcnosti však nový systém zavedú aj v pobočkách v Levoči a v Gelnici. Okrem toho obyvatelia Nálepkova, Závadky, Kluknavy, Richnavy a Hrišoviec v okrese Gelnica budú kvôli dôchodkovému poisteniu a posudkovej činnosti cestovať do Spišskej Novej Vsi.
„Zmenu sme zaviedli kvôli autobusovým spojom, vychádzame ľuďom v ústrety. Problematickejšie bolo pre nich dopraviť sa do Gelnice,“ vysvetlil R. Kočiš.
Prekrikovali sa
Zmeny si pochvaľujú aj pracovníčky. „Predtým sme sa doslova museli vzájomne prekrikovať, aby sme počuli svojich klientov,“ povedali nám v jednej z kancelárií.
Žofia Šmotková je zo Spišskej Novej Vsi a do Sociálnej poisťovne prišla, ako nám povedala, kvôli nejakým vybavovačkám. „Som príjemne prekvapená takýmito zmenami. Je to určite lepší pocit sedieť v kancelárii ako stáť v rade s desiatkami ľudí. Nemusím mať obavu, že niekto bude počuť to, čo nemá. A aj pre mňa je to určité pohodlie, sadnúť si tu za stôl oproti pracovníčke a v pokoji hovoriť, čo potrebujem,“ povedala nám táto klientka.
V Sociálnej poisťovni v Spišskej Novej Vsi a v jej dvoch pobočkách pracuje 99 ľudí.
Autor: kar
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš