POPRAD. Popradom a Tatrami sa „prehnala“ jedna z etáp prvého ročníka medzinárodných pretekov historických vozidiel Rally Kempinski Central Europe 2011. Účastníci prechádzajú celou Európou. Štart bol 22. septembra v Španielsku a pokračovalo sa v Benátkach. Posádky neobišli ani Slovinsko, Chorvátsko či Maďarsko.
Spoluorganizátorom Slovenskej časti bol Tatranský veterán car club (TVCC) v Poprade, ktorý do prehliadky vzácnych áut v sobotu v Spišskej Sobote prispel aj svojimi klenotmi.
„Pôvodne sa malo ísť do Prahy, ale organizátori sa rozhodli navštíviť Tatry, čo nás teší. Pri tejto príležitosti sme mohli predstaviť európskym účastníkom naše historické vozidlá,“ povedal viceprezident TVCC Emil Môcik.
Juraj Puhala je členom dvoch veterán klubov. Jeho De Dion-Bouton je jedným z najvzácnejších kúskov pod Tatrami. „Bol vyrobený v roku 1909 vo Francúzsku a prešiel troma renováciami. Hodnotu je ťažké vyčísliť, ale teraz by to malo byť okolo 55 000 eur,“ prezradil Puhala.
Maroš Zvara: Chcel by som mať také doma
Návštevníci zrazu nevychádzali z údivu. „Takéto autá poznáme len zo starých filmov a teraz ich vidíme na živo. Do tejto historickej časti v Spišskej Sobote sa to veľmi hodí,“ povedala Božena Zvarová.
Jej syn Maroš Zvara si vie predstaviť mať čosi také doma. „Sú to veľmi pekné autá. Možno by som raz také chcel, len sa o to treba určite veľa starať,“ dodal.
Ladislav Lavko neveril vlastným očiam keď zistil, že tieto veterány prišli pod Tatry z celej Európy. „Klobúk dole, že dorazili po vlastných tak zďaleka. Je to drina udržiavať takú techniku v prevádzkovom stave,“ zdôraznil.
Skončili vo Viedni
Posádky zo Španielska, Portugalska, Francúzska, Anglicka a Belgicka pokračovali zo Spišskej Soboty do golfového areálu vo Veľkej Lomnici a odtiaľ vo večerných hodinách na Štrbské Pleso. V nedeľu o deviatej ráno odštartovali poslednú etapu cez Modru a Bratislavu do Rakúskej Viedne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš