Podhradčan Firma mu naúčtovala o vyše 500 kW hodín viac, ako mal na elektromeri. Žiadala od neho nedoplatok takmer 50 eur, zamestnanec VSE dokonca i preplatenie cesty na Spiš. S tým však nesúhlasil.
SPIŠSKÉ PODHRADIE. Ján Krendželák zo Spišského Podhradia zrušil zmluvu s Východoslovenskou energetikou, a. s., Košice (VSE) ku koncu septembra. Firma mu zaslala vyúčtovanie. Stav na faktúre bol však iný, ako na jeho elektromeri.
„Rozhodol sa faktúru reklamovať. Žiadali o uhradenie nedoplatku 43,92 eura. Keď som si pozrel faktúrovaný stav, v nízkej tarife bolo uvedené 21 055, vo vysokej 13 395. Nezdalo sa mi to. Pozrel som si elektromer na dome a tam bolo 20 677 a 13 210. Rozdiel v oboch tarifách je 563 kW hodín. Tie som mal navyše uhradiť,“ zdôraznil J. Krendželák.
Kontaktoval zákaznícke centrum VSE. „Povedali mi, že konečný stav určili odhadom, aby som faktúru nebral do úvahy, že mi pošlú novú. Ja som im nadiktoval aktuálny stav a žiadal o vysvetlenie. O niekoľko dní prišiel zamestnanec VSE ku mne domov, aby si odpísal elektromer. Vravel som mu, že nemusel chodiť, veď som im skutočný stav nadiktoval. On na to, že túto cestu z Košíc do Spišského Podhradia mi tiež naúčtujú. Tak to ma už nahnevalo. Navyše, aj to správanie bolo mierne povýšenecké,“ posťažoval sa Podhradčan.
O stave elektromera sme sa presvedčili na vlastné oči.
Faktúra už bola v obehu
Hovorkyňa VSE Andrea Danihelová uviedla, že pravidelný odpočet sa vykonáva v ročnom intervale: „Ak je potrebné určiť spotrebu k určitému termínu mimo odpočtového cyklu, spotrebu v tomto prípade fakturačný systém generuje pomerovo k počtom dní odberu. Vychádza pritom z údajov získaných z fyzicky vykonaných odpočtov v zmysle vydelenia celkovej skutočne nameranej spotreby počtom dní, ktoré medzi jednotlivými odpočtami uplynuli. V súlade s tým bola odhadnutá spotreba elektriny k 30. 9. 2011. K tomuto dátumu boli určené stavy vo výške 13 395 vo vysokej tarife a 21 055 v nízkej tarife.“
Podľa Danihelovej v čase, keď zákazník nahlasoval zákazníckej linke k 30. 9. skutočné stavy zo svojho meradla, faktúra už bola v distribučnom obehu.
„Reklamáciu odpočtu stanoveného odhadom sme okamžite po nahlásení zaevidovali a nariadili kontrolu odberného miesta. Kontrola z 5. 10. 2011 potvrdila zákazníkom nahlásené stavy spotreby elektriny,“ doplnila hovorkyňa.
Cestu preplatiť nežiadajú
Zaujímalo nás i to, ako je to s poplatkami pri kontrolách elektromerov u zákazníkov.
„Kontrola odberného miesta nie je spoplatňovaná. Pánu Krendželákovi sa za chybné informácie ospravedlníme aj písomne. Cestovné náklady by sme v žiadnom prípade nepremietli do faktúrovaných položiek. Zamestnanca, ktorý kontrolu vykonal, sme upozornili na nesprávny prístup k zákazníkom,“ vysvetlila hovorkyňa.
Krendželákovi vystavia opravnú faktúru. „Ide o štandardné riešenie pri všetkých oprávnených reklamáciách týkajúcich sa vyúčtovania spotreby elektriny pri ukončení odberu z dôvodu zmeny dodávateľa.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš