POPRAD. K trom kruhovým križovatkám pribudla nedávno ďalšia pri hoteli Poprad. Ľudia si budú musieť pomaly na tento typ komunikácie zvykať. „Dúfam, že to ocenia všetci Popradčania.
Pri ich realizácii sme mysleli najmä na bezpečnosť chodcov,“ zdôraznil pri otvorení nového úseku popradský primátor Anton Danko (nez.).
Primátor zároveň zdôraznil, že toto nie je posledná kruhová križovatka v meste.
„Na budúci rok by mala pribudnúť menšia pred nákupným centrom Billa, kde chceme riešiť celú Ulicu slovenského odboja od križovatky až po most v smere do Veľkej. Križovatka pri novom kostole na sídlisku Juh by mohla byť tiež kruhová. Vzniká tam však problém s jej polomerom, tak počkáme na vyjadrenie projektantov. Ak to nebude vychádzať, tak príde na rad svetelná signalizácia,“ uviedol Danko.
Policajti objazdy vítajú
Z pohľadu dopravnej polície je kruhová križovatka najbezpečnejšia, lebo je tam najmenej krízových úsekov. „Má aj svoje nevýhody a to obmedzenú priepustnosť vozidiel a dochádza často k ich zahlteniu,“ povedal riaditeľ ODI v Poprade Marián Luha.
Podľa neho však štatistiky dokazujú, že na tomto type križovatky dochádza najmenej k dopravným nehodám. „Najčastejšou príčinou dopravných nehôd na kruhových križovatkách je nesprávny spôsob jazdy. Pri prechádzaní z jedného pruhu do druhého vodiči nedávajú ukazovateľ smeru jazdy, alebo neumožnia inému prejsť,“ doplnil.
Luha v Poprade kruhové križovatky víta. „Predtým bol úsek pri hoteli Poprad dosť nehodový. Odkedy je tam kruhová križovatka, tak sme na nej dopravnú nehodu nezaznamenali,“ zdôraznil.
Vodiči: Pomáhajú nám
Kruhové križovatky chvália aj vodiči. „Mne tie kruhové križovatky pomáhajú, najmä na sídlisku Západ majú svoj význam. Na toto mesto sú štyri kruháky tak akurát,“ povedal Miloš Suchomeľ. Ľuboš Kacej si myslí, že na kruháku si človek dáva vždy väčší pozor. „Kruhové križovatky sú vždy prínosom, je to na ceste organizovanejšie,“ dodal.
Názor odborníka
Partizánska ulica je najviac vyťažená
Dopravný inžinier Štefan Labuda si myslí, že nová kruhová križovatka pri hoteli Poprad je najvyhovujúcejším riešením tohto úseku. „Partizánska ulica patrí medzi najvyťaženejšie v rámci mesta. Medzi oboma okružnými križovatkami denne prechádza 24 000 áut, čo je medzná intenzita pre tento typ komunikácie,“ vysvetlil.
Dodal, že cieľom bolo spomaliť dopravu a umožniť prechádzanie chodcov cez vozovku. „Prioritu má mať ulica Partizánska a odľahčí sa ulica Slovenského odboja, aby nevznikali kolóny a nezahlcovala sa táto križovatka,“ povedal Labuda. Podľa neho majú z hľadiska bezpečnosti kruhové križovatky veľký význam.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš