Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)
AKTUALIZOVANÉ 16:26

V Orlove cez rieku Poprad osadili nový oceľový most

Pre peších by mal byť prístupný ešte do Vianoc. Kompletne by mal byť most dokončený do júna 2012.

(Zdroj: SITA/Rastislav Ovšonka)

ORLOV. Po viac ako roku spojil brehy rieky Poprad v Orlove most. Dnes okolo 13:00 položili stavbári po viac ako troch hodinách cez rieku novú oceľovú mostnú konštrukciu. Pôvodný most zničili povodne v júni 2010.

Novú oceľovú mostnú konštrukciu s hmotnosťou 135 ton presúval na miesto veľký 472-tonový pásový žeriav, ktorý tu doviezli špeciálne na túto príležitosť.

Pôvodný betónový most s pilierom uprostred rieky Poprad nahradil oceľový, už bez stredového piliera v strede rieky.

Obec bola riekou rozdelená na dve časti

Nadšenie z nového mosta neskrývajú obyvatelia obce, ktorá je dnes riekou rozdelená na dve časti. Niektorí obyvatelia, ktorí pracujú na druhej strane rieky, dnes musia za prácou dochádzať po asi 12-kilometrovej obchádzke cez Plaveč.

Riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja Vladimír Kozák dnes prisľúbil, že chodník pre peších bude hotový už do Vianoc.

Celkové náklady na tento unikátny projekt v rámci Prešovského kraja je približne 1,2 mil. eur. Na jeho výstavbu použil samosprávny kraj aj prostriedky na odstránenie povodňových škôd vyčlenených vládou v roku 2010.

Podľa zmluvy má byť nový most dokončený najneskôr do júna 2012, čo je 13 mesiacov od začiatku výstavby. Pri výstavbe mosta využili stavbári existujúce betónové piliere na oboch stranách rieky Poprad.

Prvý most s oceľovou konštrukciou v kraji

Most Orlov je prvá stavba mosta na území Prešovského kraja s oceľovou nosnou konštrukciou. Oceľovú konštrukciu mosta tvorí dvojica hlavných priehradových celozváraných nosníkov.

Výška priehradovej konštrukcie je 6,9 metra a dĺžka 60,02 metra. Celková hmotnosť mosta po dokončení, vrátane všetkých priečnikov a chodníkových konzol mosta bude 224 ton.

Povodne v júni 2010 spôsobili podmytie a následné zrútenie mosta (na snímke Petra Rindoša) na ceste III/544001 v obci Orlov. V rámci povodňových škôd to bolo doteraz najväčšie poškodenie mostnej stavby od vzniku Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja v roku 2004.

Spadnutá mostná konštrukcia predstavovala vážne ohrozenie pri zvýšenej hladine rieky Poprad najmä pod vplyvom topiaceho sa snehu.

Preto cestári na prelome rokov 2010 a 2011 spadnutý most úplne odstránili. Pôvodný most, široký 10,5 metra, premosťoval rieku Poprad v dĺžke 88,1 metra.

Foto k článku: SITA/Rastislav Ovšonka

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

Neprehliadnite tiež

Súd rozhoduje o väzbe stavbyvedúcich v prípade výbuchu plynu

Existuje obava, že by ovplyvňovali svedkov alebo sa ukrývali pred hrozbou vysokého trestu.

Obvinení stavbyvedúci na prešovskom súde.

Povolenú rýchlosť v obci prekročil takmer trojnásobne

Vodičovi v obci Červenica namerali 142 km/hod.

Vodič sa riadne ponáhľal, vyšlo ho to na 800 eur.

Transparency: Kandidát strany Za ľudí Ledecký kampaňoval za obecné peniaze

Starosta Spišského Hrhova po kritike inzerciu na webe zastavil.

Vladimír Ledecký.

V košickom U.S. Steele bude skrátená pracovná doba aj v marci

Odborári so zamestnávateľom naďalej pokračujú v rokovaniach o novej kolektívnej zmluve.

U.S. Steel Košice.

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajt pred hotelom na Tenerife.
Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Ján Richter a vľavo Erik Tomáš (obaja SMER).
Cynická obluda

Útecha pre Kočnera

Sú jednoducho voliči, ktorým veci a zjavné súvislosti nedoklapnú absolútne nikdy. Momentálne je ich asi 17 percent.

Píše Samuel Jezný

Keď biskupi prekvapia

V kontexte toho, čo sme doteraz od KBS počuli, je vyhlásenie k voľbám príjemným prekvapením.

Prezidentka Čaputová a vľavo bratislavský arcibiskup metropolita Mons. Stanislav Zvolenský.

Už ste čítali?

Voľby 2020